شهرستان ها

چهار نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

تبریز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۱۰۲ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شد، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی اظهار کرد: ۱۱۸ بیمار جدید نیز در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری شدند و اکنون ۳۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی یادآوری کرد: مجموع جان باختگان کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون به هفت هزار و ۴۹۸ نفر رسیده، ضمن اینکه در زمان حاضر ۷۹ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی را سه شهر عنوان کرد و افزود: مراغه، هریس و بناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هشت شهرستان اهر، اسکو، آذرشهر، سراب، عجب شیر، کلیبر، هشترود و ملکان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از جمله تبریز در وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: اکنون در استان شهرستان آبی نداریم.

حقایی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی، گفت: سه میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۷۳ نفر، معادل ۸۸.۶۹ درصد جمعیت حائز شرایط استان مرحله اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کردند، در حالی که تنها ۷۴ هزار و ۲۸۰ نفر مرحله چهارم یا یادآور واکسیناسیون را که ۲.۳۸ درصد جمعیت را شامل می‌شود، تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۸۳.۳۴ درصد و ۵۲.۰۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله آذربایجان شرقی نیز به ترتیب مرحله دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حقایی اظهار کرد: ۴۰.۲۹ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ ساله، ۹۰.۵۸ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۸۵.۰۹ درصد مادران باردار در آذربایجان شرقی نیز مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا