سیاسی

وزیر بهداشت تعارض منافع کمیته علمی کرونا را به مردم گزارش دهد


نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس، از وزیر بهداشت خواست تا تعارض منافع کمیته علمی کرونا را شفاف به مردم گزارش دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 مرداد) مجلس شورای اسلامی در سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از عزیزانی که در طول بیش از 2 سال به عنوان مدافعان سلامت فداکاری کردند قدردانی می‌کنم، موفقیت‌هایی را که توانستیم در مقابله با بیماری کرونا به دست آوریم مرهون تلاش جدی این عزیزان است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مطالبی که مقام معظم رهبری درباره کرونا مطرح کردند نامه‌ای بود که در اسفند 98 نوشتند و در این نامه به صراحت اشاره کردند که قرائنی وجود دارد که این بیماری طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیکی وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که ستاد کرونا و کمیته علمی چه اقدامی روی موضوع مذکور انجام دادند، اضافه کرد: باید وزیر بهداشت پاسخ دهد که معادلات و راهکارهای به کار گرفته بر چه فرضیه‌ای مبتنی بود؛ آیا اگر فرضیه حمله بیولوژیکی را جدی می‌گرفتیم به دنبال اجرای راهکارهای کنونی بودیم و چشم و گوش بسته خود را تسلیم دستورالعمل های وارداتی WHO می‌کردیم؟

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که به تصریح رهبر معظم انقلاب ما دچار جنگ ترکیبی هستیم و جنگ ترکیبی شاخه‌های متعددی دارد که یکی از این شاخه ها جنگ شناختی است.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی مهمترین مسئله تلاش برای دستکاری در دستگاه تصمیم‌سازی دولت و نفوذ افکار و دستورالعمل‌های قدرت‌های زورگو است، تصریح کرد: جنگ ترکیبی یعنی بکارگیری انواع و اقسام روش‌ها از جمله حمله بیولوژیکی، جنگ اقتصادی، زیست محیطی، سایبری، مداخلات اجتماعی و قحطی مصنوعی علیه ملت ما. آیا ستاد کرونا و کمیته علمی به عنوان یک احتمال جدی این موضوعات را در نظر گرفت؟

عسگری با بیان اینکه یکی از فرضیه‌ها این است که کرونا بسترساز کنترل ملت‌ها و دولت‌ها و هضم آن‌ها در نظام چپاول بین‌المللی و ایجاد یک قرنطینه دائمی و سراسری در حصار قدرت‌های زورگو و سلطه گر است، افزود: آیا این موضوعات در تحلیل کمیته علمی و ستاد مقابله با کرونا لحاظ شده است یا خیر؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آقای عین‌اللهی زمانی که وزیر بهداشت نبودید در نامه‌ای به همراه دو هزار و 500 نفر از پزشکان اعلام کردید واکسن‌های تازه ساخته شده و وارداتی دارای عوارض جدی است و از استفاده از آن‌ها پرهیز کنید، حال چرا زمانی که وزیر شدید به مفاد نامه خود عمل نکردید؟

وی با بیان اینکه آقای عین‌اللهی تعارض منافع کمیته علمی کرونا را شفاف به مردم گزارش دهید، تصریح کرد: باید مشخص شود که اعضای کمیته علمی کرونا در کدام یک از شرکت های تولیدکننده یا واردکننده واکسن یا تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا رد پا داشتند.  

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا