بین الملل

اعتراف تل‌آویو به قتل پنج کودک فلسطینی در جنگ سه‌ روزه


ارتش رژیم صهیونیستی به کشتن پنج کودک فلسطینی در یکی از حملات خود علیه نوار غزه در طول جنگ سه‌روزه اخیر اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگ سه‌روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به شهادت حداقل ۴۴ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک منجر شد. تنها در یکی از حملات رژیم صهیونیستی به منطقه الفالوجه در شرق جبالیا، پنج کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اعلام  کردند در عصر روز یکشنبه پیش، هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن این منطقه در شمال نوار غزه، موجب شهادت پنج کودک و مجروحیت چندین نفر شدند.

روزنامه عبری «هاآرتص»، امروز با انتشار خبری نوشت که تحقیق صورت گرفته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، کشته شدن پنج کودک در شمال نوار غزه و منطقه الفالوجه به دست نیروی هوایی اسرائیل را تایید می‌کند.

به نوشته این روزنامه، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که اسرائیل مسئول کشته شدن پنج کودک خردسال در آخرین روز از درگیری‌های اخیر با جنبش جهاد اسلامی در ماه جاری بوده است.

منابع آگاه نظامی رژیم صهیونیستی تایید کردند که تحقیقات ارتش در مورد این حادثه که در ۷ آگوست جاری در نزدیکی قبرستان الفالوجه در شرق جبالیا رخ داد، نشان می‌دهد که این کودکان خردسال در حمله هوایی اسرائیل کشته شده‌اند.

این در حالی است که پیشتر، بلافاصله پس از کشته شدن این کودکان، چند افسر ارشد صهیونیست ادعا کرده بودند که این کودکان به احتمال زیاد در اثر شلیک اشتباه موشک‌های جنبش جهاد اسلامی جان خود را از دست داده‌‌اند.

 جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر روز جمعه گذشته (۱۴ مرداد) با ترور «تیسیر الجعبری»، از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی موسوم به سرایا القدس آغاز شد و در حالیکه صهیونیست‌ها گفته بودند که یک هفته این درگیری‌ها به طول خواهد انجامید، اما پس از گذشته سه روز، در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا