شهرستان ها

شناسایی افراد خلاق هر محله برای حمایت و ایجاد اشتغال در لرستان

خرم‌آباد- مسئول بسیج سازندگی لرستان از شناسایی افراد خلاق هر محله برای حمایت و ایجاد اشتغال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان جهانبخش امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی کارگروه آسیب‌های اجتماعی بسیج سازندگی با مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان و کارشناسان اجتماعی و مدیران دفاتر تسهیلگری در سازمان بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه مأموریت بسیج سازندگی محرومیت زدایی در حاشیه شهرها، روستاها و مناطق عشایری است اظهار داشت: مجمع جهادگران ۱۰ کارگروه تخصصی دارد که در این کارگروه‌ها به دنبال راهکار برای حل مشکلات هستیم.

وی افزود: از اعتبارات برای سال ۱۴۰۱ توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اعتبارات سازمان و تفاهم نامه‌های بین دستگاهی می‌توان در راستای حل مشکلات محلات آسیب پذیر، حاشیه شهر و کمتر برخوردار استفاده کرد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با تاکید بر شناسایی اولویت‌ها و عملیاتی کردن آنها در مناطق مختلف برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: برگزاری جلسات بدون خروجی اولویت بسیج سازندگی نبوده و نیست به همین دلیل به سمت اجرایی کردن اولویت‌های شناسایی شده در مناطق محروم روستایی برای مهاجرت معکوس هستیم.

سرهنگ جهانبخش گفت: شناسایی افراد خلاق هر محله برای حمایت و ایجاد اشتغال در آن محله، رفع مشکلات زیر بنایی در محله‌های آسیب پذیر، ایجاد بازار دائم در خرم‌آباد برای تولید کنندگان محلی جز برنامه‌های ما است.

وی، همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در مناطق آسیب‌پذیر که سبب رشد محله می‌شود را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد قرارگاه‌های جهادی متشکل از پزشک، روانشناس، مشاور و… به صورت هفتگی در یک محله و به طور چرخشی در همه محلات حاشیه نشین برای کمک و حمایت از آنها بسیار می‌تواند مفید باشد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان افزود: در محلات اولویت اول ورزش است که جنب و جوشی در محلات ایجاد می‌کند و اولویت دوم ایجاد کارگاه‌های هدفمند است که بهتر است در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا