ورزش

جودوکاران از رسیدن به مدال بازماندند/ فردا آغاز مسابقات تیمی

بازیهای کشورهای اسلامی؛

تیم ملی جودو ایران در بخش انفرادی بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بدون دست یابی به مدال به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جودو در این دوره از مسابقات که روز گذشته با حضور ۲۰۳ جودوکار از ۳۷ کشور آغاز شده بود، بدون کسب مدال توسط نمایندگان کشورمان در بخش انفرادی به پایان رسید تا نمایندگان کشورمان برای رسیدن به مدال امیدوار به رقابت‌های بخش تیمی باشند.

در دومین روز این رقابت‌ها تیم اعزامی جودو ایران هفت نماینده داشت که تنها مریم بربط تا یک دقمی مدال پیش رفت. وی در وزن ۷۰- کیلوگرم پس از برتری مقابل «سونوکو» از سنگال و «زیتا بیامی» از کامرون با ضربه فنی راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر «گلنوزا» نفر ۱۶ رنکینگ جهانی و دارنده مدال طلا و نقره آسیا با ضربه فنی بازنده شد و در دیدار رده بندی هم با امتیاز به «نظرووا» از ازبکستان و دارنده مدال برنز آسیا باخت و به مدال نرسید. در همین وزن ریحانه گیلانی اصل همان دور نخست به نماینده ازبکستان باخت و حذف شد.

در وزن ۷۸- کیلوگرم مریم پیمانی در دو مبارزه متوالی به جودوکارانی از مراکش و کامرون باخت و از رسیدن به مدال بازماند. در وزن ۸۱- کیلوگرم مردان، مهدی فتحی پور دور نخست «امیروف» از ترکمنستان را شکست داد و سپس به «آلبایراک» قهرمان جهان و اروپا از ترکیه باخت و از جدول خارج شد.

سید محمدرضا سعیدی در وزن ۹۰- کیلوگرم دور نخست «ارسون راماج» از آلبانی را از پیش رو برداشت و سپس مقابل «استوپریان» از تاجیکستان باخت و حذف شد. در همین وزن قاسم باغچقی دور نخست در مبارزه با «شاه حسین» از پاکستان پیروز شد و سپس نتیجه را به «مجیداف» از تاجیکستان واگذار کرد و حذف شد. در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم حمیدرضا ملک زاده در اولین مبارزه نتیجه را به «عمران یوسف اف» از آذربایجان واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

رقابت‌های جودو فردا با برگزاری مسابقات تیمی و در بخش زنان پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران در نخستین دیدار با قرقیزستان پیکار می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا