بین الملل

همسر بایدن هم به کرونا مبتلا شد


جیل بایدن، همسر جو بایدن طبق اعلام دفتر او، چندی پس از ابتلای شوهرش به کووید-19، خود نیز به این ویروس مبتلا شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نوشته نیویورک تایمز، دفتر جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد، شب گذشته تست ابتلای او به کروناویروس مثبت شده است.

مطابق این بیانیه همسر بایدن خودش را در یک خانه شخصی در ایالت کارولینای جنوبی قرنطینه کرده است. این خانه محلی بوده که جیل بایدن از چندین روز پیش تعطیلات را با همسرش در آنجا گذرانده است.

«الیزابت آلکساندر»، مدیر ارتباطات دفتر جیل بایدن در بیانیه ای نوشت، او علایم خفیفی دارد و پزشکان برای مداوای او داروی ضد ویروسی پاکسلووید را که باعث کاهش آثار عفونت می شود تجویز کرده‌اند.

آلکساندر بیان کرد، جیل بایدن تا زمانی که نتیجه تست او برای دو بار متوالی منفی نشود به کاخ سفید بازنخواهد گشت.

الیزابت آلکساندر در بیانیه‌ای گفت، جیل بایدن «هنگام شب شروع به بروز علائمی مشابه با سرماخوردگی کرد. او دوبار در آزمایش سریع آنتی ژن نتیجه منفی دریافت کرد اما نتیجه تست پی.سی.آر مربوط به کروناویروس برای وی مثبت شد. جیل بایدن دو نوبت اصلی واکسن کووید-19 و دو نوبت دوز تقویت کننده این واکسن را دریافت کرده و تنها علائمی خفیف را تجربه کرده است.»

خبر مثبت شدن تست کرونای جیل بایدن مدتی پس از پایان مبارزه خود رئیس جمهور آمریکا با کووید-19 اعلام می‌شود. جو بایدن ماه گذشته میلادی به کووید مبتلا شد و مدتی پس از آن ابتلا تست کرونایش منفی شد، اما مجددا در پایان همان ماه به دنبال مثبت شدن دوباره تست کرونایش گرفتار عود مجدد کرونا شد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید برای خبرنگاران ارسال کرد، آمده است که نتیجه تست کرونای جو بایدن صبح سه‌شنبه منفی بوده و او بعد از ظهر امروز به کاخ سفید بازگشته تا لایحه مربوط به آب‌وهوا و مالیات را امضا کند. مشخص نیست که آیا رئیس جمهور آمریکا طبق برنامه ریزی قبلی اش برای گذراندن بقیه روزهای هفته به شهر ویلمینگتون ایالت دلَوِیر می‌رود یا خیر.

 در بیانیه کاخ سفید آمده است: از آنجا که او(جو بایدن) در تماس با همسرش بوده به مدت 10 روز به هنگام حضور در محیط‌های سر بسته و در مجاورت دیگران ماسک خواهد کرد. ما همچنین تعداد آزمایش‌گیری از رئیس جمهور آمریکا را افزایش خواهیم داد و نتایج آن را گزارش خواهیم کرد.

انتهای پیام


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا