بین الملل

هشدار روسیه به انگلیس: جلوی هرگونه تجاوز را خواهیم گرفت


وزارت دفاع روسیه در واکنش به تجاوز هواپیمای جاسوسی انگلیس به حریم هوایی آن کشور گفت که نیروی هوایی روسیه جلوی هرگونه تجاوز را خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب به وقت تهران به انگلیس درباره پرواز برنامه‌ریزی شده هواپیمای جاسوسی این کشور بر فراز خاک روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که  به نیروی هوایی این کشور دستور داده شده تا از نفوذ هواپیمای انگلیسی به کشور جلوگیری کند.

این وزارتخانه با بیان اینکه این اقدام را یک تحریک عمدی می‌داند، افزود که نیروی هوایی روسیه وظیفه جلوگیری از نقض مرزهای روسیه را برعهده گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «تمام پیامدهای احتمالی این تحریک عمدی کاملاً متوجه طرف انگلیسی خواهد بود.»

منابع خبری دوشنبه از نقض حریم هوایی روسیه توسط هواپیمای انگلیس خبر دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی انگلیس قلمروی هوایی روسیه را نقض کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیمای جاسوسی «آرسی-۱۳۵» انگلیس حریم هوایی روسیه را در منطقه «سویاتوی نوس» در استان «مورمانسک» بین «دریای بارنتس» و «دریای سفید» نقض کرده است.  به دنبال این ماجرا، ارتش روسیه یک جنگنده رهگیر «میگ-۳۱» را برای شناسایی هواپیما و وادار کردن آن به ترک منطقه به ماموریت اعزام کرد.

انگلیس معمولا ازهواپیمای جاسوسی آرسی-۱۳۵ برای اینگونه ماموریت‌ها استفاده می‌کند. چندی قبل نیز یک فروند از این نوع هواپیما نزدیک مرز روسیه ومنطقه «کالینینگراد» گشت زنی کرد.

آر سی-۱۳5، یک هواپیمای مخصوص نظارت الکترونیکی است که می‌تواند در هرگونه شرایط آب و هوایی در ماموریت‌های راهبردی و تاکتیکی به کار گرفته شود. حسگرهای این هواپیما علائم الکترونیکی دستگاه‌های ارتباطی، رادار و سایر سامانه‌ها را جذب می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

طی روزهای اخیر، در نشست وزرای دفاع اروپایی وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد موشک‌های دقیق هدایت شونده با برد ۸۰ کیلومتر و سامانه‌های راکتی چندگانه به اوکراین می‌فرستد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در نشستی با همتایان اروپایی وعده کرد، «تعداد چشمگیری» از موشک‌های دقیق هدایت‌شونده «M31A1» با بُرد ۸۰ کیلومتر ارسال می‌کند. این مقام انگلیسی گفت، علاوه بر این موشک‌های هدایت‌شونده، سامانه‌های راکتی چندگانه موسوم به (MLRS) به اوکراین تحویل خواهد داد.

تداوم حمایت لندن  از اوکراینی‌ها در جنگ در حالی انجام می‌شود که به اذعان مقام‌های اروپایی، در صورتی که این جنگ تا زمستان ادامه پیدا کند، کشورهای حامی اوکراین در اروپا و آمریکا باید در گرسنگی و سرما وارد سال جدید شوند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا