شهرستان ها

۷ بهله پرنده شکاری در زیستگاه طبیعی پیشوا رهاسازی شده است

پیشوا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا با اشاره به رهاسازی دو بهله پرنده شکاری در منطقه گفت: هفت بهله پرنده شکاری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در زیستگاه طبیعی پیشوا رهاسازی شده است.

امامعلی یگانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، از رهاسازی دو بهله پرنده شکاری در پیشوا خبر داد و اظهار داشت: این دو بهله پرنده شکاری دو روزه بودند که تحویل اداره محیط زیست پیشوا شدند و پس از تیمار در همین مکان مورد حفاظت و نگهداری قرار گرفتند.

یگانزاده با اشاره به اینکه شرق پیشوا یکی از زیستگاه‌های طبیعی این پرندگان است گفت: شکار این پرندگان جریمه سنگینی دارد و نگهداری این پرنده‌ها جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در پیشوا هفت بهله پرنده شکاری آزادسازی شده است گفت: نبود این پرندگان شکاری سبب بر هم خوردن تعادل این زیستگاه در این منطقه خواهد شد، لذا به همه افراد توصیه می‌کنیم به فکر شکار در این منطقه نباشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیشوا در ادامه عنوان داشت: از همه شهروندان پیشوایی می‌خواهیم در صورت مشاهده پرنده‌های شکاری از نوع پرندگانی که قادر به پرواز نیستند یا زخمی نیستند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا