شهرستان ها

۸۳ نیاز فناورانه توسط دستگاه های اجرایی گلستان اعلام شده است

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: تاکنون ۸۳ نیاز فناورانه توسط دستگاه های اجرایی گلستان به پارک علم و فناوری اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غفاری ظهر چهارشنبه در در رویداد ملی تانا اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۳ نیاز فناورانه توسط دستگاه های اجرایی به پارک علم و فناوری اعلام شده و همچنین ۹ دستگاه اجرایی از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز، محیط زیست، صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه گلستان، مخابرات و دادگستری در حوزه فناورانه اعلام نیاز کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: ۵۹ تیم برای همکاری در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و مذاکرات لازم نیز با آنها انجام شده است.

غفاری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با نظر مثبت به رویداد «تانا» نگاه می کنند، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا بعد افتتاحیه در ۹ بخش مختلف با توجه به حوزه‌های تخصصی، نمایندگان تخصصی دستگاه‌های اجرایی طرح‌های خود را ارائه و مذاکرات انجام شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های گلستان بیش از ۵۰۰ هیئت علمی حضور دارند، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت نیروی محقق، دانشگاهیان و اساتید پروژه‌های مختلف را با موفقیت به نتیجه برسانیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: همچنین حدود ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری حضور دارند که نیروهای کارآمدی هستند.

وی افزود: تانا (رویداد ملی توسعه اکوسیستم نوآوری) شروع یک جریان و رویدادی است که ادامه دارد تا به نتیجه برسیم و قرار است تا در راستای رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی صورت گیرد.

غفاری ادامه داد: این رویداد برای سومین بار در کشور به میزبانی گلستان و با همکاری پارک علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی و شتاب‌دهنده اینومکث برگزار شد.

وی اضافه کرد: همه واحدهای فناوری و صاحبان ایده از جمله دانشجویان، اساتید، نخبگان و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان می‌توانند برای ارائه راه‌حل برای رفع نیازهای فناورانه در حوزه‌هایی از قبیل انرژی، صنعت، کشاورزی، آی‌تی و الکترونیک در این رویداد شرکت کردند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در پایان به برگزیدگان این رویداد مبلغ ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض پارک علم و فناوری گلستان، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در گردش (در صورت عقد قرارداد نهایی) و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب تسهیلات طرح شهید احمدی روشن پرداخت می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا