شهرستان ها

چتر حمایتی بیمه برای اقشار مختلف از مصادیق عدالت اجتماعی است

اصفهان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن همه اقشار از جمله روستایی‌ها، عشایر و کشاورزان چتر بیمه‌ای صندوق اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مداحی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت خدمتگزار با شعار دولت مردمی و قوی آغاز به کار کرد که لازمه آن متکی بودن به مردم است و دولتی که مردم پشت و پناه دولت باشند می‌تواند از همه سختی‌ها عبور کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مردم پشتوانه دولت باشند باید اعتماد کنند که یکی از مصادیق اعتمادسازی برای مردم دیدن عدالت اجتماعی و تسری آن در اقشار مختلف جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق عدالت اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن همه اقشار از جمله اقشار محترم روستایی، عشایر و کشاورز چتر بیمه‌ای صندوق اجتماعی است که بتوانند آتیه خود را ضمانت کنند.

مداحی با بیان اینکه لازم است معرفی صحیحی از این خدمت انجام شود تا همه بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند، به شعار سال (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین) اشاره کرد و افزود: نکته حائز اهمیت مربوط به خدمات رسانی کشاورزان و عشایر این است که گام نخست در راستای اقتصاد مقاومتی بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب، خودکفایی است که این مهم در مناطقی اتفاق می‌افتد که کمتر مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار تُن محصولات زراعی و دامی توسط عشایر، کشاورزان روستاییان تولید می‌شود، ابراز داشت: ۲۵ درصد از جمعیت کشور را جامعه عشایر و روستاییان تشکیل می‌دهند و ۷۵ درصد در شهرها ساکن هستند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان گفت: اگر بخواهیم روستاییان ما امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان بیاورند و خودکفایی محقق شود باید در عمل از این قشر خدوم حمایت کرد که مصداق آن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا