بین الملل

تداوم تنش‌زایی غرب با چین؛ قانونگذاران کانادایی به تایوان می‌روند


تداوم تنش‌زایی غرب با چین؛ قانونگذاران کانادایی به تایوان می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از بالا گرفتن تنش‌های آمریکا با چین بر سر سفر قانونگذاران ارشد این کشور به تایوان از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، کانادا هم قصد دارد از واشنگتن دنباله‌روی کند.

«جودی اسگرو» عضو لیبرال پارلمان کانادا شامگاه چهارشنبه گفت که هیأتی از قانونگذاران کانادایی قصد دارند در ماه اکتبر به تایوان سفر کنند تا فرصت‌های اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بررسی کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اسگرو اظهار داشت که اعضای کمیته تجاری پارلمان کانادا مدتی است که برای بازدید از تایوان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی که قرار است در رأس این هیأت تجاری باشد، ادعا کرد: «هدف از این سفر، ایجاد تنش و مشکل برای تایوان یا ناخرسندی برای چین نیست. این سفر در مورد تجارت است، این سفر در مورد دوستی است، این سفر در مورد فرصت‌ها برای کانادا، در کل منطقه آسیا و اقیانوسیه است».

طبق این گزارش، این قانونگذار کانادایی گفت که همتایانش در گذشته هر دو سال یک بار به تایوان سفر می‌کردند اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا این سفرها متوقف شدند.

اسگرو در ادامه ادعاهایش افزود: «این بخشی از تلاش‌های مستمر ما برای اطمینان از باز بودن درها برای شرکت‌های کانادایی در هر جایی است که فرصت تجاری وجود دارد.»

به نوشته رویترز، سفارت چین در اُتاوا به درخواست برای اظهار نظر درباره این سفر پاسخ نداد و دفتر اقتصادی و فرهنگی تایپه در کانادا نیز سکوت کرد.

در حال تکمیل..


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا