بین الملل

دولت مالی: فرانسه، تروریست‌های افراطی را مسلح می‌کند


وزیر خارجه مالی طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل، گفت فرانسه حریم هوایی این کشور را بارها نقض کرده و به تروریست‌های افراطی سلاح‌های بسیاری تحویل داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اطلاعیه دولت پاریس مبنی بر پایان مداخله نظامی در مالی، دولت این کشور طی نامه‌ای به سازمان ملل از اقدامات غیرقانونی فرانسه در مالی پرده برداشت.

دولت مالی می‌گوید که فرانسه حریم هوایی این کشور را بارها نقض کرده و به تروریست‌های افراطی در این کشور با هدف بی‌ثبات کردن آن، سلاح‌های بسیاری تحویل داده است.

«عبدالله دیوپ» وزیر امور خارجه مالی در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت که حریم هوایی این کشور در سال جاری میلادی بیش از ۵۰ بار توسط نیروی هوایی فرانسه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای نظامی و جت‌های جنگنده نقض شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این نامه آمده است: «فرانسه از این نقض آشکار حریم هوایی مالی برای جمع‌آوری اطلاعات به‌منظور گروه‌های تروریستی فعال در ساحل و رساندن اسلحه و مهمات به آنها استفاده کرد».

وزیر خارجه مالی تصریح کرد کشورش شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرانسه به گروه‌های تروریستی افراطی تسلیحات ارسال کرده، در حالی که خود ادعای خروج کردن میلیاردها دلار طی یک دهه برای مبارزه با این تروریست‌ها را دارد.

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا