شهرستان ها

۱۵ کارگاه آموزشی محیط زیستی در بیرجند برگزار شد

بیرجند- سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی محیط زیستی از اواخر تیر ماه سال جاری تاکنون در بیرجند برای اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

اکبر گرّان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بسیاری از تهدیدهای زیست محیطی، تخریب منابع و آلوده سازی محیط نتیجه فعالیت‌های انسانی است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بیرجند بیان کرد: از این رو آگاه سازی عمومی و آموزشی جامعه در ارتباط با ارزش و اهمیت محیط زیست برای ادامه حیات بشر امر مهمی است.

گرّان با اشاره به اینکه شرط اجرای موفقیت‌آمیز هر یک از برنامه‌های حفاظت محیط زیست، آگاهی از چرایی و چگونگی آنها است، افزود: ناپایداری توسعه را باید در جهل و نابخردی نوع بشر در بهره برداری از منابع، انرژی و طرز برخورد با طبیعت جست و جو کرد.

وی گفت: هدف از آموزش محیط زیست پرورش افرادی فعال و آگاه نسبت به محیط زیست خود و مسئولیتشان در حفاظت از آن است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بیرجند اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با هدف افزایش آگاهی و ارتقای دانش محیط زیستی اقشار مختلف جامعه هدف بویژه گروه‌های تأثیرگذار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران، روحانیون، بانوان و جامعه محلی را در رأس برنامه‌های آموزشی تابستان خود قرار داد.

گرّان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی از اواخر تیر تا پایان مرداد ماه برگزار شده است، بیان‌کرد: در این کارگاه‌های آموزشی در خصوص معرفی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بویژه منطقه حفاظت شده باقران شهرستان بیرجند، تنوع زیستی و راه‌های حفاظت از آن، پسماندها و راهکارهای مدیریت آن مطرح شد.

وی یادآور شد: حرکت به سمت سبک زندگی پایدار و کاهش زباله، اسلام و محیط زیست، آب، خاک و هوا و آلاینده‌های از دیگر مطالبی است که در این کارگاه‌ها ارائه شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا