بین الملل

بستن سازمان‌های مدنی؛ اقدام ضد فلسطینی جدید صهیونیست‌ها +عکس


رژیم صهیونیستی هفت سازمان مدنی فلسطینی را تروریستی خواند و ضمن یورش به دفاتر این مؤسسات، آنها را تعطیل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی به دفاتر هفت سازمان مدنی در رام‌الله و البیره در کرانه باختری یورش بردند و ضمن مصادره محتویات آن، آن سازمان‌ها را بستند.

بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی این سازمان‌های مدنی را تروریستی خواند و دستور بستن آنها را صادر کرد.

هفته مرکزی که به دست رژیم صهیونیستی تعطیل شدند ، به این شرح است: «الضمیر» ویژه اسرا و حقوق بشر ، «القانون من أجل حقوق الإنسان» (الحق)، مرکز تحقیقات و توسعه «بیسان» ، «اتحاد لجان المرأة» (اتحادیه کمیته‌های زنان)، «لجان العمل الصحی» (کمیته‌های کار بهداشتی)، «اتحاد لجان العمل الزراعی» (اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی) و «الحرکة العالمیة للدفاع عن الأطفال-فرع فلسطین» (جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان-شاخه فلسطین).

واکنش‌های فلسطینی

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش اعلام کرد، این تصمیم رژیم صهیونیستی یک جنایت و تجاوز آشکار به سازمان‌های مدنی فلسطینی و نیز تجاوز به تمام سیستم حقوقی بین‌المللی است.

رام‌الله در ادامه خواستار تحرک فوری و سریع جامعه بین‌الملل برای حمایت از ملت فلسطین توقف این تجاوزات شد.

«حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، این اقدام تلاشی در راستای ساکت کردن صدای حق و عدالت است.

جنبش «فتح» فلسطین نیز اعلام کرد، جنایت جدید رژیم صهیونیستی به سلسله جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و موسسات ملی آن افزوده است. رژیم اسرائیل حق مداخله در کار این موسسات را که بر اساس قانون فلسطین کار می‌کنند، ندارد.

«عبدالحکیم حنینی» از اعضای حماس هم گفت، رژیم صهیونیستی در این توهم است که اقدامات اینچنینی می‌تواند ملت فلسطین را از ادامه مسیر مقاومت بازدارد اما این ملت به ادامه راه خود تا آزادی و پیروزی ادامه خواهد داد.

جنبش «المبادره الوطنیه» نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد، حمله صهیونیستی به موسسات حقوق بشری، تحقیر تشکیلات خودگردان و توهین آشکار به جامعه بین‌المللی است.

 

انتهای پیام/ص


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا