ورزش

فدراسیون جودو: سفر ۲ رییس هیات به ترکیه ارتباطی به ما نداشت

با وجود عدم پاسخگویی دبیر فدراسیون جودو به سوال ایسنا درباره دلایل سفر دو رییس هیات جودو به بازی های کشورهای اسلامی، این فدراسیون با ارسال پاسخی اعلام کرد سفر این ۲ فرد به ترکیه ارتباطی با فدراسیون نداشته است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جودو با ارسال جوابیه‌ای به گزارش خبرگزاری ایسنا درباره سفر ۲ رییس هیات جودو به قونیه محل برگزاری بازی های کشورهای اسلامی واکنش نشان داد.
در این جوابیه آمده است: خبرگزاری ایسنا صبح امروز گزارشی با تیتر ” سفر دو رئیس هیات به قونیه در رشته‌ای که ۱۴ حذف شده داشت!”، منتشر کرد که روابط عمومی فدراسیون جودو با ارسال مطلبی نسبت به این گزارش واکنش نشان داد که عیناً در زیر می‌خوانید:
 ضمن تشکر و قدردانی از همکاران محترم آن خبرگزاری در پوشش اخبار رشته جودو ، در خصوص مطلب منتشر شده در آن خبرگزاری وزین به تاریخ ۲۷ مردادماه سال جاری  با تیتر: سفر دو رئیس هیات به قونیه در رشته‌ای که ۱۴ حذف شده داشت! با اشاره به سفر دو رئیس هیات جودو استان زنجان و لرستان مطالبی بیان شده که با واقعیت مطابقت نداشته و به نوعی تشویش می‌باشد. لذا خواهشمند است دستور فرمائید جوابیه ذیل در خصوص مطلب فوق در آن خبرگزاری منتشر گردد. 
با عنایت به سوابق و اسناد موجود در واحد روابط عمومی فدراسیون جودو، رئیس هیات جودو استان زنجان به همراه رئیس کمیته داوران استان زنجان و چند تن از جودوکاران استان با هزینه شخصی چند روز پس از اعزام کاروان جودو ایران به ترکیه از استان زنجان به صورت زمینی برای تماشای مسابقات راهی شهر قونیه شده اند. از طرفی دیگر هادی کردی رئیس هیات جودو استان لرستان نیز همراه با یکی از دوستان خود چند روز پس از اعزام کاروان؛ وی نیز راهی کشور ترکیه شده و از نزدیک مسابقات را تماشا کرده است، اما خبرگزاری ایسنا بدون داشتن سند گزارشی را منتشر کرده که کاملا خبر کذب می باشد.
ضمن اینکه تیم ملی جودو ایران پس از سه سال تعلیق ظالمانه برای اولین بار در مسابقات رسمی بین المللی حضور پیدا کرده است و عدم کسب نتیجه از قبل قابل پیش بینی بود. لذا انتظار می رود این خبرگزاری وزین شرایط را درک و پس از آن اخبار را منتشر کند.
لازم به ذکر است، تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان برای حضور در پنجمین دوره بازیهای همبستگی‌ کشورهای اسلامی با ترکیب ۱۴ جودوکا در بخش مردان و بانوان راهی این دوره از رقابت ها شدند.
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، مصطفی کریمی سرپرست کاروان جودو اعزامی، محمدرضا حاج یوسف زاده مدیرفنی، محسن ذکریا به عنوان مربی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند. در بخش بانوان هم تکتم بیدل به عنوان سرمربی و سحر چغلوند به عنوان مربی هدایت تیم ملی بانوان را برعهده داشتند.
طبق لیست کمیته ملی المپیک این نفرات ۱۹ مردادماه از طریق فرودگاه امام (ره) همزمان با سایر رشته ها راهی قونیه محل برگزاری پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شدند و هیچ گونه فردی با مجوز فدراسیون همراه تیم ملی به این رقابت ها اعزام نشده است.
لازم به یادآوری است، صبح امروز خبرگزاری ایسنا طی گزارشی طرح سوالی کرده بود، مبنی بر اینکه چرا هادی کردی رئیس هیات جودوی استان لرستان و مجتبی بیگلی رئیس هیات جودوی استان زنجان عازم کشور ترکیه شده‌اند، این در حالی است که مسابقات به صورت بین المللی برگزار شده و هر شخص حقیقی میتواند با تکیه بر پشتوانه مالی خود در مسابقات همچون تماشاگر حضور پیدا کرده و از نزدیک مسابقات را تماشا کند و چنین سفرهای شخصی به هیچ عنوان نیاز به شورای برون مرزی و کسب اجازه از فدراسیون را لازم ندارد.
به گزارش ایسنا، جوابیه فدراسیون جودو درباره سفر ۲ رییس هیات جودو به ترکیه در شرایطی است که پیش از انتشار این خبر، خبرنگار ایسنا ضمن تماس و ارسال این سوال به صورت پیامک به صدیقه کعبی زاده دبیر فدراسیون جودو خواستار پاسخگویی وی شد که وی پاسخی در این‌باره نداد و اگر دبیر فدراسیون جودو پیش از ارسال خبر پاسخگو بود، می‌توانست در این مورد روشنگری کند تا همزمان ضمن درج خبر دو رئیس هیات به قونیه، پاسخ فدراسیون جودو نیز منتشر شود اما متاسفانه مسئول فدراسیون جودو پاسخگو نبود.
همچنین فدراسیون جودو مدعی است که خبرگزاری ایسنا باید حذف تمامی ۱۴ جودوکار ایران در بازی های کشورهای اسلامی و ناکامی تمام عیار در این رویداد را بواسطه تعلیق ۳ ساله در انتشار نتایج را مد نظر قرار می داد. این در حالی است که مسئولان این فدراسیون می توانستند از فرصت ۳ ساله تعلیق با استفاده از بودجه میلیاردی فدراسیون برای پشتوانه سازی در رده های پایه و معرفی آن ها به تیم ملی استفاده کنند اما نتایج بسیار ضعیف بازی های اسلامی نشان داد در این زمینه نیز کار مثبتی اتفاق نیفتاده است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا