بین الملل

آمریکا زیرساخت‌های افغانستان را تخریب کرده است

سفیر چین در کابل:

سفیر چین در کابل می‌گوید پکن به دنبال گسترش روابط خود با حکومت افغانستان است و جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان تمام زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع‌نیوز، «وانگ یو»، سفیر چین در کابل اعلام کرد: چین همچون یک همسایه و همکار خوب با افغانستان در زمینه‌های گوناگون همکاری خواهد کرد و همچنین روابط خود را با حکومت کنونی افغانستان گسترش خواهد داد.

وانگ یو، در یک نشست خبری در کابل در این‌باره افزود: چین همچون یک همسایه، برادر و شریک خوب همکاری‌های خود را با افغانستان در بخش‌های مختلف گسترش خواهد داد. پکن همراه با افغان‌های زحمتکش، تلاش‌های مشترک را برای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان انجام خواهد داد.

این مقام دولت چین در ادامه با انتقاد از کارنامه حضور طولانی آمریکا در افغانستان گفت: آمریکا در افغانستان مشکلات ایجاد می‌کند و پس از خروج از این کشور هیچ کمکی به افغان‌ها نکرده است.

به گفته وانگ یو، «آمریکا فقط برای منافع خود کار می‌کند. جنگ ۲۰ ساله افغانستان که آمریکا آن را شروع کرد، نه تنها توسعه اجتماعی در این کشور را ایجاد نکرد، که زیرساخت‌های افغانستان را به شدت تخریب کرد و در نتیجه توسعه اقتصادی افغانستان در رکود مانده است و افغان‌ها در شرایط سخت زندگی می‌کند.»

سفیر چین در افغانستان همچنین گفت چین برای به رسمیت شناختن حکومت کنونی افغانستان از آمریکا پیروی نمی‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا