فرهنگ

هیأتی‌ها، علی کریمی را برای شرکت در یک اردوی جهادی دعوت کردند+ نامه


اعضای هیأت و گروه جهادی نورالرضا(ع) از علی کریمی فوتبالیست و ملی پوش اسبق کشورمان که در دهه اول ماه محرم نسبت به مجالس عزاداری و نذری دادن برای سیدالشهدا موضع گرفته بود، برای شرکت در یک اردوی جهادی و کمک به نیازمندان دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اعضای هیأت و گروه جهادی نورالرضا(ع) از علی کریمی فوتبالیست و ملی پوش اسبق کشورمان که پیش‌تر در دهه اول ماه محرم موضعی نسبت به مجالس عزاداری و نذری دادن برای سیدالشهدا(ع) اتخاذ کرده بود، برای شرکت در یک اردوی جهادی به منظور کمک به نیازمندان دعوت کردند. در متن نامه این گروه جهادی آمده است:

جناب آقای علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران
سلام علیکم

اخیرا! اظهارنظرهایی از جانب شما در صفحه شخصی حضرتعالی مشاهده کردیم که آن چنان که باید و شاید شایسته نبود. در این اظهارنظرها نگاه غلطی حاکم بود که نشان می‌داد جناب عالی به خوبی به اثرات هیأت‌ها و توسل به خوبان عالم یعنی ائمه معصومین علیهم‌السلام و خاصه امام حسین علیه‌السلام واقف نیستید و از برکات آن اطلاع کافی ندارید.

شایسته است در جریان باشید هیأت‌های عزادارای یکی از مهم‌ترین گروه‌های اجتماعی در کشور هستند که دستگیر فقرا و محرومان این سرزمین هستند. هیأت و گروه جهادی نورالرضا علیه‌السلام یکی از نمونه‌هایی است که می‌توانید خروجی و اثرات برقراری روضه و هیأت را در فعالیت‌های خدمت رسانی آن ببینید.

این نکته نیز باید ذکر شود هیأت‌های عزاداری که در محرم و سایر ایام سال، اقامه عزا می‌کنند و اطعام می‌دهند، اثرات اجتماعی بی‌شماری دارند که از جمله آنها، این است که فقیر و غنی بر سر یک سفره مهمان می‌شوند و در اطراف هیأت‌ها دیگر افراد کم‌استطاعت سر گرسنه بر زمین نمی‌گذارند اما آنچه باید توجه شود، آن است که خدمت‌رسانی و توجه به محرومان بخش اصلی کارکرد هیأت‌هاست. 

گروه جهادی و هیأت نورالرضا علیه‌السلام نمونه‌ای از سیل عظیم خدمت‌رسانی هیأت‌های مذهبی است که تاکنون چهار مدرسه را برای دانش آموزان محروم از مدرسه، ساخته است که باعث شده پانصد دانش آموز در فضای بهتری تحصیل کنند و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر صاحب خانه شوند. بماند که برای ۵ روستا نیز مسجد ساخته شده است. این هیأت محل رجوع اعضای ۱۰ روستا در مناطق محروم جنوب کرمان در نیازهای اولیه زندگی است.

به همین جهت از حضرتعالی دعوت به عمل می‌آوریم که با حضور در مناطق محروم جنوب کرمان در کنار جهادگران گروه جهادی نورالرضا(ع)، اثرات روضه و عزاداری را دقیق‌تر مشاهده نمایید. شاید علاقه مند شدید که هموطنان خویش را در این امور یاری بفرمایید. 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا