شهرستان ها

تصویب ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهداشت و درمان در سفر رئیس جمهور

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از تصویب یک هزار میلیارد تومان اعتبار بهداشت و درمان در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از نمایندگان استان و اعضا هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سفرهای انجام شده به استان کرمانشاه بی شک نتیجه بخش و تأثیر گذار خواهد بود اما در حوزه درمان مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه به برخی از رشته‌های مورد نیاز در حوزه درمان توجه نمی‌شود، افزود: خدمت به مردم با سایر حوزه‌های خدمت رسانی ساخت و ساز گونه فرق می‌کند اما در حوزه درمان به دلیل گرایش پزشکان به سوی درمان‌های لوکس با مشکلاتی رو به رو هستیم که آینده خوبی پیش بینی نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طبق بازدیدهای انجام شده در شهرستان‌های استان کرمانشاه با شناسایی مشکلات نیازمند کمک هستیم چراکه استان کرمانشاه در همه شاخص‌ها به دلیل درگیرهای زمان جنگ کمترین پیشرفت را داشته و در مقایسه با سایر استان‌ها با مشکلات بیشتری مواجه است.

امیری مقدم بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات استان کرمانشاه که به وزارت خانه‌ها مربوط است بی توجهی به شرکت‌های دانش بنیان و عدم رسیدگی و کمک کافی به رشد و پیشرفت آنها در بخش‌های خصوصی است.

وی به مشکلات شرکت‌های دارو سازی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شرکت‌های داروسازی در استان کرمانشاه وجود دارند که در پیشبرد کار و فعالیت خود به مشکل خورده و نیازمند کمک رسانی از سوی مسئولین مربوطه هستند چرا که در صورت منفعل بودن و تعطیلی آنها در مواقعی که به طور ناگهانی با کمبود برخی از اقلام درمانی مانند سرم مواجه می‌شویم به لحاظ درمانی و خدمت‌رسانی بازتاب منفی خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ پذیرش بیماران از شهرستان‌های خود باید پیشرفت کند، تاکید کرد: نباید عملکرد بیمارستان‌ها به گونه‌ای باشد که بیماران از شهرستان‌های استان کرمانشاه مجبور باشند برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند و برای پیشرفت ییمارستان‌های مرکز استان گام برداشته شود.

امیری مقدم با اشاره به اینکه در حوزه درمان اعتبار خوبی به میزان یک هزار میلیارد تومانی تصویب شده، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور اعتبار خوبی جذب شد اما تلاش بر این بود که با جذب اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی را راه اندازی و تجهیز کنیم و همچنان به دنبال تصویب و جذب آن هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه درمان استان کرمانشاه نیازمند تربیت نیروی متخصص و برنامه‌ریزی برای واحدهای درمانی است، عنوان کرد: علاوه بر این تجهیز بیمارستان‌ها در برخی از شهرستان‌ها مانند گیلانغرب، هرسین و کنگاور امری بسیار ضروری بوده که با توجه به قول‌های داده شده از سوی برخی مسئولین انتظار مساعدت بیشتر وجود دارد.

استاندار کرمانشاه توجه به زیر ساخت‌ها و زیبایی سازی بیمارستان‌ها را امری مهم دانست و ادامه داد: محیط بیمارستان پیش از درمان از لحاظ بهداشتی و نظافت اولویت بسیاری دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد همچنین در بررسی مطالبات پرسنلی و مشکلات بیرونی بیمارستان اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی از وزارت بهداشت و درمان را تقاضا داریم.

امیری مقدم مطرح کرد: تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کرمانشاه نیازمند کمک برای تأمین زیر ساخت، تجهیزات و توسعه است چراکه این بیمارستان در حال حاضر از استان‌های همجوار پذیرای بسیاری از بیماران است.

وی در خصوص آماده استان کرمانشاه در حوزه درمانی برای ایام اربعین خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمات درمانی در این مدت تلاش و آمادگی لازم صورت گرفته که برای ارائه بهتر این خدمات دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه باید بین ارتش، سپاه پاسداران، هلال احمر تفاهم نامه‌ای را امضا کند و برای هریک از آنها کار مشخصی تعریف شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا