شهرستان ها

مصوبه هیئت دولت برای پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری وبیمه مادران

خرم‌آباد- وزیر بهداشت مصوبه جدید هیئت دولت برای پرداخت ۹۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری و بیمه مادر و فرزند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز پنجشنبه در حاشیه سفر به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت تقویت بیمه است، اظهار داشت: گام اول که برداشته شد این بود که ۶ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

وی یادآور شد: تقریباً بیمه همگانی در کشور دارد محقق می‌شود و البته این مقدمه طرح دارویاری بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جوانی جمعیت اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: در رابطه با درمان ناباروری، دیروز در هیئت دولت مصوبه‌ای داشتیم.

عین اللهی افزود: براساس این مصوبه به کسانی که بتوانند درمان ناباروری را در مراکز دولتی انجام دهند تا ۹۰ درصد هزینه‌ها داده می‌شود و به کسانی که در مراکز خصوصی درمان را انجام دهند تا ۷۰ درصد هزینه براساس تعرفه بیمه سلامت داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین زنانی که باردار می‌شوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و تا دو سال بعد از تولد فرزند هم از خدمات رایگان بیمه می‌توانند استفاده کنند و فرزند آنان هم تا ۵ سال تحت پوشش بیمه است؛ یادآور شد: این امتیازهایی است که در جهت تحقق جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا