جامعه

ثبت حضور بیش از ۵ هزار بال گونه «گاوچرانک» در نوار مرزی گرمی

رئیس اداره محیط زیست گرمی خبر داد؛

گرمی-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: تعداد گاوچرانک مشاهده شده در مناطق نواحی مرزی شهرستان گرمی بیش از ۵ هزار بال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد گاوچرانک مشاهده شده در مناطق نواحی مرزی شهرستان گرمی بیش از ۵ هزار بال برآورد شده است.

وی افزود: در بررسی میدانی از منطقه موران و نوار مرزی شهرستان گرمی، دسته‌های بزرگ پرنده حمایت شده گاوچرانک که گونه‌ای از حواصیل‌ها است در نواحی نزدیک به رودخانه‌ها و منابع آبی مشاهده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی بیان کرد: طبق اظهار اهالی محل، این پرنده در سال‌های پیش نیز در این موعد به منطقه مهاجرت کرده بودند اما امسال تعداد این پرندگان در منطقه افزایش قابل توجهی داشته است.

رحیمی ادامه داد: با توجه به مشاهده این پرندگان در ۲ طرف مرز، به احتمال زیاد آنها از کشور جمهوری آذربایجان به منطقه مهاجرت کرده باشند.

وی افزود: طبیعت‌دوستان حیات وحش و محیط زیست ضمن ممانعت از شکار و صید یا زنده‌گیری پرندگان و تخریب زیستگاه‌های تالابی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا هرگونه مورد تلفات یا بیماری با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا