سیاسی

معاون سیاسی سپاه: جهاد تبیین راهبرد اصلی مبارزه با جنگ‌ شناختی دشمن است


سردار جوانی با بیان اینکه راهبرد اصلی مبارزه با جنگ‌ شناختی دشمن، جهاد تبیین است، گفت: دشمن در جنگ‌شناختی بر مبنای تحریف، دروغ و جعل حقایق و واقعیت‌های جامعه عمل می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، امروز در یادواره شهدای مرداد و همایش بزرگ جهاد تبیین، به مقام شامخ و ایثار و از خودگذشتگی شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا ستارگان درخشان کشور هستند و امروز عزت و استقلال، سربلندی، حریت، حرکت رو به جلو، حفظ تمامیت ارضی، امنیت و آبرو در منطقه و جهان را مدیون حماسه آفرینی، جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا هستیم که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و دشمن را شکست دادند.

سردار جوانی افزود: اگر دشمن بر ما غلبه پیدا می‌کرد امروز این پرچم سه رنگ ایران اسلامی در اهتزار و این وحدت و تمامیت ارضی برقرار نبود و عزت ملی هم پایدار نبود، از این رو، ما باید قدران شهیدان باشیم و همین حضور گرم و حماسی مردم در یادواره شهدا قدرانی عمل از شهدا است.

معاون سیاسی سپاه شهدا را برگزیدگان جامعه بشری و در زمره اولیای خاص الهی دانست و اظهار کرد: دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند جلوی درخشش این ستارگان درخشان بگیرند و ستارگان ما را ترور کنند، اما ستارگان را نمی‌شود ترور کرد، شهدا همچون خورشید درخشندگی دارند و ستارگان درخشان هیچ گاه از نورافشانی فاصله نمی‌گیرند.

سردار جوانی تصریح کرد: شهدا هم با رشادت‌های خودشان توطئه‌ها را درهم شکستند و در جایگاهی مستقر شدند که حقیقتاً اگر کسی اندک معرفتی به آن جایگاه پیدا کند، عشق شهادت در او شعله می‌کشد و آرزوی شهادت می‌کند. شهدا برگزیدگان جامعه و در زمره اولیای خاص الهی هستند و جهاد از ویژگی خاص شهدا بود و با جهاد خود در مقابل دشمنان خدا ایستادند و در این عرصه و نبرد از خود عبور کردند با احساس تکلیف خود در برابر امر الهی تسلیم شدند و برای اعتلای اسلام، حفظ قرآن، مقابله با توطئه‌های دشمنان به میدان آمدند و در نهایت توفیق شهادت نصیبشان شد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و اهداف دشمنان در طول چهل و سه سال انقلاب، عنوان کرد: ملت ایران، امروز ملت مقتدر و توانمند در منطقه و جهان و در حال حرکت به سمت قله‌های عزت و افتخار و در حال پیشرفت است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تأکید کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پا شد و پرچم انقلاب به دست پرتوان امام خمینی (ره) به حرکت درآمد همه شیاطین وحشت کردند و برای متوقف و خاموش کردن این حرکت تلاش کردند و جنگ را بر ما تحمیل کردند و در جنگ، تجزیه طلبی ایران، جداسازی خوزستان، شکست انقلاب، ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران و بازیابی مجدد سلطه بر انقلاب اسلامی ایران را هدف گذاری کردند، ولی به خواست خدا همه این اهداف شوم آن‌ها حاصل نشد.

سردار جوانی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس ما گنج بود، افزود: دوران پرافتخار هشت ساله دفاع مقدس ما یک واقعیت تاریخی است و پیشکسوتان عرصه دفاع باید این دوره مشعشع هشت ساله را به جوانان توصیه کنند و جوانان این دوران طلایی و دورانی که گنج بود را مورد بازخوانی و مطالعه قرار دهند. این دوران حقیقتاً گنج بود و ملت ایران باید بهنگام و بجا از این گنج استفاده کنند؛ چرا که این گنج در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دستاورد و آورده داشته است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اضافه کرد: آنچه در موضوع جهاد تبیین حائز اهمیت است، عملی کردن هم‌افزایی و هدف‌گذاری است و راهبرد اصلی مبارزه با جنگ‌شناختی دشمن، جهاد تبیین است و تمرکز دشمن در جنگ‌شناختی بر مبنای تحریف، دروغ و جعل حقایق و واقعیت‌های جامعه است، دشمن با این جعل و فریب درصدد تصرف و تحریف انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه جهاد تبیین پیام شهدا و مطالبه ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه ادامه‌دهنده سیره شهدا جهاد است و ملتی که لباس جهاد بر تن کند، تحقق عزت و اقتدار برای او حتمی است. جهاد، مبارزه با دشمن در اشکال مختلف است و دشمن با اشکال مختلف به جنگ با اهل حق می‌آید، از این رو، جهاد تبیین پیام شهدا و مطالبه ولایت است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا