بین الملل

همکاری‌های راهبردی لبنان با ایران تقویت می‌شود

وزیر حمل و نقل لبنان:

علی حمیه وزیر حمل و نقل لبنان در دیدار با مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت بر لزوم تقویت همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از وبگاه لبنانی العهد، علی حمیه وزیر حمل و نقل لبنان روز گذشته در دیدار با مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت بر لزوم تقویت همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل تاکید کرد.

بنابر اعلام منابع لبنانی این دیدار در راستای توسعه و فعال سازی همکاری ها میان ایران و لبنان در بخش های راهبردی انجام شده است.

وزیر حمل و نقل لبنان نیز در پیامی توئیتری در این باره نوشت: دیدار با مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان، فرصت مناسبی برای فعال سازی و تقویت همکاری ها با ایران در پروژه های راهبردی بود.

وی افزود: برگزاری این دیدار به استفاده از کمک ها و تجارب ایران ، در راستای فعال سازی خدمات عمومی وزارت حمل و نقل لبنان ، منجر خواهد شد.

در تحولی دیگر از لبنان، سلیم عون عضو فراکسیون لبنانِ قوی در پارلمان این کشور با اشاره به دیدار اخیر میشل عون رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت در کاخ بعبدا، عنوان کرد: آب های راکد مانده در زمینه تشکیل دولت جدید به تحرک درآمده است، مگر اینکه عکس این مساله به اثبات برسد.

وی افزود: ما نمی توانیم تا زمان ایجاد خلاء ریاست جمهوری در لبنان، صبر پیشه کنیم. اگر نیت ها مثبت باشد بزودی دولت جدید تشکیل خواهد شد و دیگر با مشکل دولت های با عمر کوتاه مدت مواجه نخواهیم بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا