بین الملل

یمن| از قربانیان سیل تا توقیف کشتی حامل سوخت در الحدیده

منابع یمنی از اقدام ائتلاف سعودی در توقیف یک کشتی حامل مازوت ویژه نیروگاه‌های برق خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع یمنی به اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی «گولدن ایجلی» حامل مازوت ویژه نیروگاه‌های برق واکنش نشان دادند.

اداره برق استان الحدیده یمن در بیانیه ای اعلام کرد: ما اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی «گولدن ایجلی» حامل سوخت مازوت ویژه نیروگاه برق را محکوم می‌کنیم. توقیف این کشتی نقض آشکار آتش بس و اقدامی قهری است که بر رنج ملت یمن به ویژه منطقه تهامه می‌افزاید.

در این بیانیه آمده است: ما سازمان ملل را مسئول ادامه راهزنی دریایی این ائتلاف می‌دانیم و خواستار فشار به ائتلاف سعودی برای رفع توقیف کشتی حامل مازوت هستیم. سکوت جامعه بین المللی در قبال نقض آتش بس و تبعات آن در تشدید رنج ملت یمن، محکوم است.

آمار قربانیان سیل یمن

ازسوی دیگر الجزیره از جان باختن 106 یمنی در سیلاب های گسترده در صنعاء و دیگر مناطق در یمن خبر داد.

کمیته عالی بررسی خسارت های ناشی از سیلاب وابسته به دولت نجات ملی یمن با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: سیلاب های درگرفته در این منطقه 106 تن کشته شده و 2824 خانه آسیب دیده و 165 خانه به صورت کامل تخریب شده است. علاوه بر این، برخی تأسیسات عمومی مانند سدها و بندها وزمین های کشاورزی آسیب دیده و برخی جاده های اصلی و فرعی بسته شده است.

سازمان یونسکو نیز پیش از نسبت به تأثیر سیلاب بر زندگی ساکنان مناطق روستایی یمن و نیز تخریب آثار تاریخی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

در یک ماه گذشته مناطق مختلف یمن بویژه صنعا پایتخت این کشور و مناطق مجاور آن شاهد باران‌های شدید بوده و بارش‌ها شدت هم داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا