بین الملل

پارلمان آلمان: برای جلوگیری از یخ زدن مردم در زمستان پروژه گازی نورد استریم ۲ راه اندازی شود

معاون رئیس پارلمان آلمان خواستار راه اندازی خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ برای تامین گاز این کشور و جلوگیری از یخ زدن مردم در زمستان شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه “دی سایت” آلمان، وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس حزب دولتی لیبرال دموکرت آلمان خواستار راه انداز خط لوله انتقال گاز بحث برانگیز نورد استریم 2 شد. وی افزود: این امر می تواند به جلوگیری از یخ زدن مردم در زمستان کمک کند.

به این ترتیب معاون رئیس حزب لیبرال دموکرات از افتتاح مجدد این خط لوله حمایت کرد. کوبیکی به شبکه تحریریه آلمان گفت: ما باید نورد استریم 2 را در اسرع وقت افتتاح کنیم تا انبارهای گاز خود را برای زمستان پر کنیم. هیچ دلیل خوبی برای باز نکردن نورد استریم 2 وجود ندارد.

این مقام آلمانی گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عرضه گاز به آلمان را متوقف کند، چیزی را از دست نداده است. کوبیکی در عین حال گفت: اگر گاز بیشتری را از این طریق دریافت کنیم، حتی ممکن است کل مقدار تضمین شده قراردادی، به مردم کمک کند در زمستان یخ نزنند و صنعت ما آسیب جدی نبیند.

کوبیکی گفت: وقتی مخازن ذخیره گاز پر شد، می‌توانیم نورد استریم 2 را دوباره ببندیم و خطوط لوله دیگر را نیز پس از مستقل شدن، ببندیم. اما ما هنوز در این شرایط نیستیم.

وی که معاون رئیس پارلمان نیز هست در بخش دیگری از سخنانش هنگامی که مصاحبه کننده اشاره کرد که پوتین از این اقدام به عنوان یک موفقیت بزرگ استفاده خواهد کرد، گفت هر چیزی که تضمین می کند گاز بیشتری به اینجا برسد بیشتر برای آلمان مفید است تا پوتین. وی افزود: اتفاقاً، بزرگترین موفقیت تبلیغاتی پوتین این خواهد بود که گاز ما تمام شود در حالی که او هنوز از ما پول خوبی به دست می آورد. باید از به وجود آمدن این شرایط جلوگیری کرد.

دولت فدرال آلمان چندی پیش راه اندازی خط لوله نهایی نورد استریم 2 را که برای آن هزینه زیادی کرده بود و قرار بود گاز روسیه را به اروپا برساند به دلیل تشدید تنش ها در جنگ اوکراین متوقف کرد.

این پرمناقشه ترین پروژه انرژی اروپا به ارزش 11 میلیارد دلار در سپتامبر سال گذشته میلادی به پایان رسید. اما به‌خاطر فرآیند مجوزدهی آلمان و اتحادیه اروپا به بهره‌برداری نرسیده‌است.

این خط لوله قرار بود فشار بر مصرف‌کنندگان اروپایی در بحبوحه بالا رفتن قیمت انرژی به‌دنبال بهبود از بحران کرونا را بردارد.

آلمان که در آن زمان نیمی از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کرد و اعلام کرده بود پروژه نورد استریم 2 اساساً یک پروژه اقتصادی برای متنوع کردن منابع عرضه انرژی برای اروپا بوده‌است.

روسیه در حال حاضر تنها حدود 20 درصد از مقدار ممکن صادرات گاز را از طریق نورد استریم 1 برای آلمان تامین می کند. شرکت گاز روسی گازپروم دلایل فنی را در این امر مقصر می‌داند اما دولت فدرال آلمان این را یک ظاهرسازی و بازی سیاسی می‌داند.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا