ورزش

3 فرنگی کار جوان ایرانی در نیمه نهایی جوانان جهان

در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، 3 نماینده کشورمان به مرحله نیمه پایانی صعود کردند.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز و با برگزاری رقابت های 5 وزن نخست در صوفیه بلغارستان آغاز شد و برای تیم ملی کشورمان نیز که در دوره گذشته رقابت ها در اوفای روسیه به مقام دوم رسیده بود، 5 کشتی گیر به روی تشک رفتند که 3 نفر از آنها موفق شدند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند.

در وزن 55 کیلوگرم، سید آرش نگهداری که کمتر از دو ماه پیش قهرمان جوانان آسیا شده بود، پس از یک دور استراحت و در نخستین مسابقه خود به مصاف دنیس فلورین میهای از رومانی و نایب قهرمان جوانان اروپا رفت که در همان ابتدای کار با کول انداز حریف به پل رفت و ۴ امتیاز از دست داد تا وقت نخست با نتیجه 4 بر صفر به سود حریف به پایان برسد. در وقت دوم کشتی گیر رومانیایی با اخطار داوران در خاک نشست و نگهداری نیز توانست یک بارانداز اجرا کند اما این کار کافی نبود و نماینده کشورمان با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد تا برای حضور در جدول شانس مجدد، منتظر راه پیدا کردن این حریف به دیدار فینال بماند. 

ایمان محمدی که سال گذشته در روسیه به مدال برنز جوانان جهان رسیده بود، امسال نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم برای کشورمان به روی تشک رفت و پس از استراحت در دور نخست، عزت ساریار از ترکیه  را با خاک کردن ها و باراندازهای خود با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی دور بعد شد. نفر سوم بزرگسالان آسیا در مرحله یک چهارم پایانی نیز در مقابل رومئو بریدزه از گرجستان قرار گرفت که پس از اینکه  نتوانست از اخطار کم کاری داوران به حریف استفاده کند، وقت اول را با برتری 1 بر صفر به پایان برد. محمدی در وقت دوم پای حریف را به بیرون از تشک برد تا اخطار احتمالی داوران را خنثی کند. نماینده کشورمان پس از آن نیز با خاک کردن و بیرون بردن حریف از تشک، 4 امتیاز دیگر هم به دست آورد تا ۶ بر صفر به پیروزی رسیده و به دیدار نیمه نهایی صعود کند. حریف محمدی در این مرحله، چیزو مارویاما از ژاپن خواهد بود.

نماینده کشورمان در وزن 77 کیلوگرم نیز مسعود کاووسی بود که بعد از یک دور استراحت، به مصاف تورنیکه میکلادزه از گرجستان و نایب قهرمان جوانان اروپا رفت و پس از اینکه حریف نتوانست در وقت اول از فرصت خاک استفاده کند، کاووسی در وقت دوم از این فرصت استفاده کرد و با اجرای یک بارانداز و نیز بیرون بردن حریف از تشک، با نتیجه 4 بر 1 به پیروزی رسید. نایب قهرمان جوانان آسیا در دور بعد با الکساندرین گوتو از مولداوی که در کارنامه خود قهرمانی المپیک نوجوانان و مدال برنز سال گذشته همین مسابقات را داشت، دیدار کرد که پس از دریافت اخطار کم کاری از سوی داوران در خاک حریف قرار گرفت که گوتو نیز با اجرای یک فیتو کشتی گیر کشورمان را ضربه فنی کرد. کاووسی با این شکست، باید منتظر رسیدن کشتی گیر مولداویایی به دیدار پایانی باشد تا همچنان شانس خود را برای کسب مدال برنز حفظ کند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی ابتدا در برابر ماریو ووکوویچ از صربستان قرار گرفت که با دو باراندازی که در خاک اجرا کرد، موفق شد با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسیده و راهی دور بعد شود. چوبانی در دومین کشتی خود به مصاف اوندرج هاولکا از جمهوری چک رفت که ابتدا پای حریف را از تشک خارج کرد و رد شدن اعتراض مربیان حریف به این امتیاز، حساب کار را دو بر صفر کرد. در ادامه وقت نخست، داوران با دادن اخطار کم کاری به حریف، او را در خاک نشاندند و چوبانی هم با اجرای یک سالتو بارانداز ۴ امتیازی در حالت خاک، نتیجه را ۷ بر صفر کرد. نماینده کشورمان در ابتدای وقت دوم نیز پای حریف را از تشک خارج کرد تا کار را با نتیجه ۸ بر صفر به پایان برساند. کشتی گیر کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل یون دونگ هیون از کره جنوبی و نفر سوم جوانان آسیا قرار گرفت که پس از نشاندن حریف در خاک از سوی داوران، ۳ بار او را بارانداز کرد و با خارج کردن پای او از تشک در همان وقت نخست، کشتی را با نتیجه 8 بر صفر به سود خود خاتمه داد تا راهی دیدار نیمه نهایی و مسابقه با لاچین ولیف آذربایجانی شود.

آخرین نماینده ایران در 5 وزن نخست، فردین هدایتی بود که در وزن 130 کیلوگرم به میدان رفت. قهرمان جوانان آسیا در نخستین مبارزه خود، جوهر ازواروف از قزاقستان را دوبار از تشک به بیرون برد و یک بار نیز با قوس کردن او را خاک کرد تا با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی برسد. هدایتی در مرحله یک چهارم نهایی نیز به مصاف آلبرت واردانیان از ارمنستان و نفر سوم جوانان اروپا رفت که در همان ابتدا وقتی می خواست واردانیان را به بیرون ببرد، با بدلکاری او مواجه شد و دو امتیاز از دست داد. اما در ادامه یک بار حریف را خاک کرد و با یک کمرگیری نیز از بالا او را به پل زد تا وقت اول را با برتری ۶ بر ۲ به پایان برساند. در وقت دوم نیز یکبار دیگر پای حریف را از تشک خارج کرد تا با پیروزی ۷ بر ۲ در این مسابقه، به مرحله نیمه پایانی راه پیدا کند. هدایتی برای رسیدن به فینال رو در روی تیموربک نسیم اف ازبکستانی که در قهرمانی جوانان آسیا، دوبار مقابل این حریف به برتری رسیده است.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا