ورزش

صعود سه فرنگی کار ايرانى به فینال جوانان جهان

شانس کسب چهار مدال در پنج وزن نخست؛

سه نماینده کشتی فرنگی ايران موفق به صعود فینال رقابت های قهرمانی جوانان جهان شدند.

به گزارش “ورزش سه”، در نخستین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در صوفیه بلغارستان، سه نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به روی تشک رفتند که هر سه نفر توانستند با شکست حریفان خود، به دیدار فینال صعود کنند. همچنین یک کشتی گیر ایرانی دیگر نیز راهی مرحله شانس مجدد شد.
ایمان محمدی که با شکست حریفانی از ترکیه و گرجستان به نیمه نهایی ورن 63 کیلوگرم رسیده بود، در این مرحله در مقابل چیزو مارویاما از ژاپن قرار گرفت که هرچند نتوانست از فرصتی که داوران در اختیارش قرار داده بودند استفاده کند و موفق به انجام هیچ فنی در حالت خاک نشد، اما بلافاصله کشتی گیر ژاپنی را خاک کرد تا وقت اول را با برتری ۳ بر صفر به پایان برساند. قهرمان جوانان آسیا در ابتدای وقت دوم هم پای حریف را به بیرون از تشک برد تا با گرفتن این امتیاز، به نوعی اخطار احتمالی داوران را نیز خنثی کند. در ادامه کشتی هم اتفاق خاصی رخ نداد تا ایمان محمدی با نتیجه ۴ بر صفر از سد حریف ژاپنی عبور کرده و بر خلاف سال گذشته به دیدار فینال برسد و مدال برنز خود را ارتقا دهد. محمدی فردا شب و برای رسیدن به مدال طلا در برابر بایامان کریموف قرقیزستانی به میدان خواهد رفت.


ابوالفضل چوبانی که بعد از ظهر امروز از سد کشتی گیرانی از صربستان، جمهوری چک و کره جنوبی گذشته بود، برای رسیدن به فینال وزن 87 کیلوگرم به مصاف لاچین ولیف آذربایجانی رفت که طلای نوجوانان جهان و جوانان اروپا را در کارنامه داشت. اخطار اول مسابقه به چوبانی داده شد اما او مقاومت کرد و در حالی که می رفت تا رو کند، حریف از این خطر فرار کرد و در همین حین مچ پایش آسیب دید. در ادامه مسابقه، چوبانی موفق شد دو بار پای حریف را به بیرون از تشک ببرد و یک بار نیز او را خاک کند تا وقت نخست با برتری ۴ بر ۱ نماینده کشورمان به پایان برسد. نماینده کشورمان در آغاز وقت دوم نیز ولیف را در کنار تشک خاک کرد و با اجرای یک بارانداز اختلاف را به ۷ رساند. پس از این اتفاق، کشتی گیر آذربایجانی به دلیل مصدومیت از ادامه کشتی انصراف داد تا ابوالفضل چوبانی راهی دیدار فینال و مسابقه با ویگن نازاریان ارمنستانی شود.


سومین نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی 5 وزن نخست، فردین هدایتی بود که با غلبه بر کشتی گیران قزاقستانی و ارمنستانی به این مرحله رسیده بود. هدایتی برای صعود به فینال وزن 130 کیلوگرم، رو در روی تیموربک نسیم اف ازبکستانی قرار گرفت که در فینال جوانان آسیا نیز او را با امتیاز عالی شکست داده بود. نماینده کشورمان وقت نخست را با دو امتیازی که از بیرون بردن پای حریف از تشک و نیز اخطار کم کاری داوران به دست آورده بود، به پایان رساند. در آغاز وقت دوم یک اخطار کم کاری هم به هدایتی دادند اما نسیم اف نیز نتوانست در حالت خاک کار خاصی را انجام دهد. در ادامه کشتی، هدایتی توانست ۳ امتیاز دیگر از طریق خارج کردن  پای حریف از تشک به دست آورد تا این بار نیز حریف ازبکستانی را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داده و فینالیست شود. حریف هدایتی در مسابقه نهایی، میخایلو ویشنیوتسکی اوکراینی و نایب قهرمان جوانان اروپا خواهد بود.


آرش نگهداری که در نخستین مبارزه خود در وزن 55 کیلوگرم مغلوب دنیس فلورین میهای از رومانی شده بود، باتوجه به رسیدن این حریف به دیدار فینال، راهی مرحله شانس مجدد شد تا فردا و در این مرحله به مصاف تامازی گلونتی از گرجستان برود. همچنین مسعود کاووسی که نتیجه را به الکساندرین گوتو از مولداوی واگذار کرده بود، با شکست این کشتی گیر مقابل نماینده ترکیه، از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا