شهرستان ها

مدیران آذربایجان غربی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مدیران به دنبال جذب اعتبار ملی باشند، گفت: برای جذب اعتبارات ملی، از ظرفیت های مختلف جهت دفاع از حق مردم استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر جمعه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت شهرستان ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی خدمات و اقدامات یک سال اخیر دولت و آگاهی مردم از خدمات دولت در آذربایجان غربی، افزود: مدیران استان از تمامی ضرورت‌های رسانه‌ای استان از جمله صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم از عملکرد و خدمات دولت در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

وی با تاکید بر همت بیشتر مدیران استان برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ در مدت یک ماه باقی مانده گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با استفاده از اختیارات قانونی و همراهی نمایندگان مجلس تلاش کنند در مدت قانونی باقی مانده تمامی اعتبارات تعیین شده را جذب کنند و کوتاهی دستگاه‌ها در این امر پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد اعتبارات کشور در سطح ملی توزیع می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار جذب اعتبارات استانی به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند، و با جذب این اعتبارات‌های از حق مردم استان در سطح ملی دفاع کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ریل گذاری مسیر توسعه استان توسط دستگاه‌های متولی، افزود: با استفاده از پیشنهادات نخبگان و اهتمام دستگاه‌ها و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی جهت بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی، مسیر توسعه استان هموار می‌شود.

معتمدیان بر جذب اعتبارات مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری به استان نیز تاکید کرده و یادآور شد: تعهد بانک‌ها به پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از جمله برکات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی است که باید با پیگیری‌های مستمر و ارائه طرح‌ها این تسهیلات نیز جذب شود.

وی همچنین به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های توسعه‌ای استان در این سفر اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها با اهتمام جدی در استان و پیگیری در سطح ملی از وزارتخانه‌ها و نهادهای ملی، تلاش کنند بیشترین استفاده را از مصوبات سفر ریاست جمهوری داشته باشند.

معتمدیان در ادامه با تاکید بر روان سازی اجرا و اتمام پروژه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف، افزود: در ساختارها، عملکرد و رویه دستگاه‌ها و کارشناسان مربوطه جهت تسریع و روان سازی اجرای پروژه‌ها بازنگری شود.

وی با درخواست از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی جهت کمک به تسریع در روند اجرای پروژه‌ها در استان، گفت: دستگاه‌های دولتی نیز در اجرای پروژه‌ها مدیریت زمان داشته باشند تا زمان طلایی برای اجرای طرح‌ها از دست نرود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا