ورزش

صنعت‌نفت 0 – آلومینیوم 1؛باز کردن بند ناکامی با آزادی

سه امتیاز با ارزش و فراموشی شکست هفته اول

آلومینیوم در دیداری که دو نیمه کاملا متفاوت داشت، توانست با تک گل محمدرضا آزادی از سد صنعت نفت عبور کند.

به گزارش “ورزش سه”، آلومینیوم توانست در یک بازی خارج از خانه، با تک گل آزادی از سد صنعت نفت عبور کرده و نخستین پیروزی خود در فصل جدید را به دست بیاورد. نیمه نخست این دیدار چنگی به دل نزد و دو تیم در خلق موقعیت جدی ناتوان بودند. تنها صحنه جدی بازی در 45 دقیقه ابتدایی، شوت محمود قاید رحمتی بود که توسط مرادیان مهار شد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم آلومینیوم می توانست به گل نخست دست پیدا کند. حرکت خوب زاپاتا از راست و ارسال او به روی دروازه، با ضربه سر محمدرضا آزادی همراه شد که این توپ به شکل خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت. در ادامه ارسال توپی از راست با ضربه سر حکیم نصاری از کنار دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد اراکی ها به گل اول بازی دست یافتند. یک ضربه کاشته در سمت چپ برای آلومینیوم به دست آمد. ارسال بلند او با ضربه هوشمند در آستانه ورود به دروازه بود که مرادیان با واکنشی دیدنی توپ را از روی خط برگرداند اما آزادی در ریباند با شوتی محکم توپ را وارد دروازه کرد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

آلومینیوم می توانست در دقیقه 62 تیمش را به گل دوم برساند. کنترل توپ خوب او درون محوطه جریمه و ضربه این بازیکن، به شکل خطرناک و عرضی از کنار دروازه به بیرون رفت. آبادانی ها می توانستند در دقیقه 69 کار را به تساوی بکشانند. ارسال بلند از راست و ضربه سر میرجوان با واکنش دیدنی پورحمیدی مهار شد تا مهمترین بخت آبادانی ها برای گلزنی از دست برود.

زاپاتا که عملکرد خوبی در این دیدار شد، تیمش را از سمت راست راه انداخت و پاس او به نوری رسید که ارسال این بازیکن با ضربه سر جبیره به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی صنعت نفت دو فرصت خوب را از دست داد. ابتدا ارسال بلند از سمت راست به روی دروازه آلومینیوم با اشتباه عجیب پورحمیدی در مهار توپ همراه شد و توپ مقابل بوعذار قرار گرفت و شوت این بازیکن را پورحمیدی دور کرد تا گلر اراکی ها اشتباه خودش را جبران کرده باشد.

در ثانیه های پایانی نیز ارسال ممی زاده از راست و ضربه قیچی برگردان دیدنی نامداری به شکل خطرناکی از بالای دروازه آلومینیوم به بیرون رفت و در نهایت آلومینیوم با تک گل آزادی، برنده از زمین خارج شد.

بازی از هفته دوم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 28/05/1401 ؛ ساعت: 20:30 
ورزشگاه: تختی آبادان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: احمد محمدی / کمک ها: مهدی شفیعی – بهزاد پناهی ؛ داور چهارم: یعقوب آشوری / ناظر: محسن قهرمانی

ترکیب صنعت نفت:
احسان مرادیان، محمد طیبی، حکیم نصاری (85- محمد قنبری)، میرهادی میرجوان، سیدفاخر تهامی (77- وحید نامداری)، حسین پورامینی (62- مهدی ممی زاده)، امید خالدی (62- عباس بوعذار)، میثم تهیدست، حسین ساکی، سینا مریدی (77- رحیم آلبوغبیش) و امیرحسین فرهادی
سرمربی: رضا پرکاس

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، محمود قائد رحمتی، هانسل زاپاتا (83- عباس یحیی بیگی)، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور (83- محمداحسان حسینی)، محمدرضا آزادی (79- علی دشتی)، امین جهان کهن (64- امیر نوری)، میلاد فخرالدینی، والنتینو یوئل (64- رضا جبیره)

کارت زرد:
احسان حسینی (90+1) کارت زرد دوم و اخراج: احسان حسینی (90+2)

شرح گل:
صنعت نفت صفر – آلومینیوم یک (دقیقه 56: محمدرضا آزادی): یک ضربه کاشته از سمت چپ برای آلومینیوم به دست آمد که ارسال میلاد فخرالدینی به روی دروازه با ضربه هوشمند همراه شد که مرادیان به زیبایی توپ را از روی خط برگرداند اما محمدرضا آزادی در مقابل دروازه با یک ضربه محکم، توپ را به تور چسباند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

⏱️ لحظات حساس:
دقیقه 7: ارسال تند و تیز میلاد فخرالدینی از سمت راست را مدافعین صنعت نفت در مقابل دروازه راهی کرنر کردند.
دقیقه 10: یک ارسال خطرناک به روی دروازه صنعت نفت با اشتباه مرادیان همراه شد ولی داور خطا به روی گلر میزبان اعلام کرد.
دقیقه 16: محمد قائدرحمتی از پشت محوطه جریمه دروازه صنعت نفت را تهدید کرد که احسان مرادیان این توپ را به راحتی مهار کرد.

دقیقه 46: آلومینیوم در ابتدای کار صاحب یک موقعیت خطرناک شد. ارسال زمینی زاپاتا به روی دروازه در محوطه جریمه به محمدرضا آزادی رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 49: محمد طیبی با یک ارسال به پشت مدافعان قصد داشت تا میرهادی میرجوان را صاحب موقعیت کند که پورحمیدی با خروج به موقع این توپ را مهار کرد.

دقیقه 54: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه با ضربه حکیم نصاری همراه شد که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 59: پاس در عمق فرهادی به حکیم نصاری رسید ولی ارسال او از مقابل همه بازیکنان به شکل خطرناکی رد شد.

دقیقه 62: هانسل زاپانا از سمت راست صاحب یک موقعیت خوب شد که ضربه او عرض دروازه را طی کرد و به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 69: بهترین فرصت صنعت نفت در این لحظه از دست رفت. روی اشتباه مدافعین آلومینیوم، این طیبی بود که صاحب توپ شد و آن را به روی دروازه ارسال کرد و ضربه سر میرجوان را پورحمیدی با واکنشی دیدنی در دو مرحله مهار کرد.
دقیقه 70: ضربه راه دور حکیم نصاری با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 78: حرکت خوب زاپاتا از سمت راست و پاس او به امیر نوری، این بازیکن را به حرکت راست به حرکت انداخت و ارسال این بازیکن با ضربه سر رضا جبیره به شکل عجیبی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82: حرکت میرجوان از سمت چپ و ارسال این بازیکن را پورحمیدی مهار کرد.

دقیقه 86: ارسال بلند از سمت راست به روی دروازه آلومینیوم با اشتباه عجیب پورحمیدی در مهار توپ همراه شد و توپ مقابل بوعذار قرار گرفت و شوت این بازیکن را پورحمیدی دور کرد تا گلر اراکی ها اشتباه خودش را جبران کرده باشد.

دقیقه 89: ممی زاده از سمت راست یک توپ را به روی دروازه فرستاد که با ضربه سر میرجوان، این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+4: ارسال ممی زاده از راست و ضربه قیچی برگردان دیدنی نامداری به شکل خطرناکی از بالای دروازه آلومینیوم به بیرون رفت.

? در حاشیه:
* محمود قاید رحمتی در همان دقایق ابتدایی بازی دچار مصدومیت شد و از زمین بازی بیرون رفت. او سپس در دقیقه 18 نیز آسیب دید و بازی برای دقایقی متوقف شد.
* در زمان توقف بازی، رضا پرکاس و بهنام سراج اعضای کادرفنی صنعت نفت در حال صحبت با بازیکنان صنعت نفت بودند.

* با رسیدن به دقیقه سی بازی، داور دستور کولینگ بریک داد تا بازیکنان آبی نوشیده و نفسی تازه کنند. کادرفنی دو تیم نیز توصیه های تاکتیکی را به بازیکنان اعلام کردند.

* حنیف عمران زاده مربی آلومینیوم با ظاهری متفاوت در کنار زمین مشغول صحبت با شاگردانش بود.

* در شرایطی که بازی سرد و کسل کننده دنبال می شد، رضا پرکاس سرمربی صنعت نفت در کنار زمین پس از چند روپایی و ضربه سر، با توپ حرکات نمایشی اجرا کرد.

* در ابتدای نیمه دوم میرهادی میرجوان دچار مصدومیت شد که داور، بازی را متوقف کرد.

* در ثانیه های پایانی، میلاد فخرالدینی و رضا جبیره با افرادی که برانکارد را حمل می کردند، وارد درگیری فیزیکی شدند.

عکاس: محمد امین انصاری

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا