ورزش

تعویق یک ماهه انتخابات کمیته المپیک یا کمک وزارت ورزش برای حل مشکل؟/راه حل در دستان سئول‌نشینان


براساس اعلام رئیس کمیته ملی المپیک در صورتی که انتخابات در تاریخ مقرر برگزار نشود، این مجمع می‌تواند در طول یک ماه آینده برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که این روزها شایعات زیادی درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به گوش می‌رسد اما مسئولان این کمیته تاکید دارند انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود مگر اینکه فدراسیون دیگری به جمع اداره با سرپرستی اضافه شود و انتخابات کمیته ملی المپیک را با چالش مواجه کند.

در حال حاضر انتخابات فدراسیون‌های فوتبال، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک و شمشیربازی با سرپرست اداره می‌شود و آنها در مجمع کمیته ملی المپیک نماینده‌ای نخواهند داشت. از طرفی دوره 4 ساله محمدرضا پوریا در فدراسیون بدمینتون اوایل مرداد به پایان رسیده و این صحبت مطرح شده که وزارت ورزش در نظر دارد برای این فدراسیون سرپرست معرفی کند. در حال حاضر نسبت اعضای المپیکی به غیرالمپیکی در انتخابات کمیته ملی المپیک 29-29 برابر است اما اگر یک فدراسیون دیگر با سرپرست اداره شود احتمال تعویق انتخابات وجود دارد.

با وجود اینکه اعضای مجمع کمیته المپیک خردادماه امسال به برگزاری انتخابات در تاریخ 6 شهریور رای دادند اما اداره برخی از فدراسیون‌های المپیکی با سرپرست مسئولان کمیته را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

سیدرضا صالحی‌امیری در گفت‌وگوی اخیر خود با تاکید براینکه وزارت ورزش می‌تواند با برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها به برگزاری انتخابات کمیته کمک کند در خصوص احتمال تعویق مجمع کمیته نیز صحبت کرد. وی در این باره گفت: در صورتی که انتخابات 6 شهریور برگزار نشود، باید در طول یک ماه آینده برگزار شود اما اعضای مجمع این اختیار را دارند که تاریخ جدیدی را برای برگزاری انتخابات اعلام کنند.

تا برگزاری انتخابات کمیته فرصت زیادی باقی نمانده اما نه ستاد نظارت بر انتخابات اسامی نامزدهای تایید شده را اعلام کرده و نه وزارت ورزش تصمیم به برگزاری انتخابات دارد. چیزی که مشخص است اینکه مجمع 6 شهریور برگزار می‌شود اما اینکه انتخابات در همان روز برگزار شود یا خیر، باید دید اعضای مجمع چه تصمیمی می‌گیرند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا