بین الملل

تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل در پی تجاوزات به غزه و کرانه باختری

هاآرتص خبر داد؛

یک روزنامه صهیونیست از بروز تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل درپی تجاوز اخیر به نوار غزه و تحولات کرانه باختری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، یک رسانه صهیونیست روز جمعه از تنش سیاسی بین مصر و رژیم صهیونیستی درپی تحولات اخیر در نوار غزه و کرانه باختری خبر داد.

بر اساس این گزارش، روزنامه هاآرتص اعلام کرد که تحولات اخیر و تجاوز نظامی به نوار غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موجب ایجاد تنش سیاسی در روابط مصر و اسرائیل شده است.

این در حالی است که روزنامه لبنانی الاخبار اخیراً در گزارشی اعلام کرد که گفتگوها بین جهاد اسلامی و مصر در رابطه با توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه به بن‌بست رسیده است.

این روزنامه اشاره کرد که به بن‌بست رسیدن گفتگوها بین جهاد اسلامی و قاهره در پی شانه خالی کردن رژیم صهیونیستی از اجرای بندهای این توافق انجام گرفته است.

آزادی بسام السعدی از رهبران اسیر جهاد اسلامی و اسیر خلیل عواوده از جمله بندهای توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه در پی درگیری‌های ۳ روزه اخیر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی بود اما این رژیم تا این لحظه زیر تعهدات خود زده و حاضر به آزادی این دو اسیر فلسطینی نشده است.

گفتنی است پیش از برقراری آتش بس رژیم صهیونیستی وعده داده بود در صورت توقف حملات موشکی از سوی جنبش جهاد اسلامی، بسام السعدی و خلیل عواوده از اسرای فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا