شهرستان ها

دمای هوا در خوزستان کاهش می‌یابد

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دمای هوا در این استان خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط روز یکشنبه استان خوزستان تحت تأثیر امواج ضعیفی قرار دارد که سبب رگبارهای پراکنده همراه با رعد برق در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: سپس از روز یکشنبه تا اواسط هفته پیش رو جو استان خوزستان نسبتاً پایدار خواهد بود؛ همچنین در این ایام شاهد کاهش ۲ درجه‌ای دما در استان خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خبر داد: همچنین از فردا تا روز شنبه در برخی مناطق استان وقوع مه یا مه رقیق صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۱ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌تر ین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۲۹ و حداقل به ۲۲.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

آگهی
شهرستان ها

دمای هوا در خوزستان کاهش می‌یابد

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات شاهد روند کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات شاهد کاهش رطوبت و تضعیف پدیده شرجی و روند کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در استان خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: تا فردا به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبار و رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شمال شرق، شرق و جنوب شرق خوزستان و وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و خاک‌های همرفتی در برخی نقاط استان به ویژه مناطق جنوب و مرکز استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: از فردا وزش بادها در مناطق جنوب، مرکز و غرب خوزستان متوسط و گاهی شدید پیش بینی می‌شود و برخاستن گرد و خاک محلی در این مناطق مورد انتظار است.

سبزه زاری گفت: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۹ و ایذه و دهدز با ۲۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۴۷.۵ و حداقل به ۳۰.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا