شهرستان ها

رسانه ها به موضوع جهاد تبیین توجه کنند/ امید آفرینی اولویت باشد

شیراز – مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت:رسانه های تراز انقلاب اسلامی، باید بحث جهاد تبیین را پر رنگ تر کنند که به طور حتم توجه به این مهم مخاطب فراوان دارد.

حجت الاسلام حسن قانع در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری مهر استان فارس، گفت: در شرایط فعلی فضای رسانه‌ها مخصوصاً رسانه تراز انقلاب اسلامی، باید بحث جهاد تبیین پر رنگ‌تر باشد.

وی تصریح کرد: الان در خط کلی رسانه‌ها احساس نمی‌شود یک مأموریتی را در راستای جهاد تبیین دنبال می‌کنند که این مهم جای گفتگو دارد.

حجت الاسلام قانع با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: اگر رسانه‌ها این مأموریت را در فضای خبری خود ایجاد کنند، قطعاً مخاطب بسیار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس جایگاه فرهنگی اجتماعی ایران در عرصه بین الملل را در رسانه‌ها خیلی کمرنگ ارزیابی کرد و گفت: بازنمایی نقش فرهنگی و اجتماعی ایران در جهان جای کار دارد ولی متأسفانه خط بین المللی در خبرهایمان نداریم چه اشکالی دارد که رسانه‌های محلی در جایگاه خود نگاهی به مسائل جهانی هم داشته باشند.

وی توضیح داد: با وضعیت فعلی‌رسانه ها و محدود شدن به اخبار استان، ما مخاطب را به این سمت نمی‌بریم که جهانی و تمدنی فکر کند حتی گاهی مخاطب را به سمت ملی فکر کردن هم سوق نمی‌دهیم بلکه بیشتر ذهن مخاطب را به فضاهای میکروسکوپی و محدود فکر کردن درگیر می‌کنیم.

حجت الاسلام قانع در بخش دیگری از، سخنانش به ظرفیت امید آفرینی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: مطلوب این است که فضای ناامیدی بر رسانه غالب نباشد همه باید دست در دست هم دهیم تا رسانه‌ها بهتر بتوانند به ظرفیت‌هایشان فعلیت ببخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حل مسائل صنفی که نفس خبرنگاران و عکاسان را به شماره انداخته، نبود امنیت شغلی در این عرصه، ضرورت لزوم حمایت حرفه ای و عزتمند و جلوگیری از تحقیر اهالی رسانه یا شیوه‌های حمایتی اشتباه، حمایت از تولید محتوا در رسانه‌ها و تقویت بعد آموزشی و کیفی جشنواره‌های رسانه‌ای از جمله مواردی بود که در این نشست صمیمانه مطرح شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا