بین الملل

نشست حماس و جهاد اسلامی در غزه و تأکید بر اتحاد و مقاومت تا آزادسازی فلسطین


منابع فلسطینی از برگزاری نشست مهم و سازنده رهبران جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی امروز دوشنبه نشستی را در سطح رهبران سیاسی و نظامی این جنبش‌ها در نوار غزه برگزار کردند.

«خضر حبیب» از رهبران جهاد اسلامی در این خصوص گفت که « این نشست در راستای ترمیم روابط دو جنبش حماس و جهاد اسلامی و تحکیم و تقویت این روابط برگزار شد و نشستی مثبت بود».

بنابر گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، حبیب گفت که این دو جنبش درباره تقویت روابط برادرانه در راستای خدمت به طرح مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیل توافق کردند.

وی تأکید کرد که مقاومت حق ملت فلسطین است و مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر در تمامی میادین مصمم است و هرگز جز با آزادسازی سرزمین و بیرون راندن اشغالگران، متوقف نخواهد شد».

از سوی دیگر سخنگوی جنبش حماس نیز این نشست را مثبت و مسئولانه ارزیابی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ مشترکی در پایان این نشست تأکید کردند که بی شک مقاومت گزینه راهبردی ماست که بازگشت از آن ممکن نیست و مقاومت با هماهنگی و همکاری گروه‌های فلسطینی به ویژه کتائب القسام و سرایا القدس ادامه دارد.

در این بیانیه با هشدار با دشمن صهیونیستی آمده است که مقاومت و ملت قهرمان فلسطین به هر گونه تجاوزات دشمن پاسخ قاطع و یکپارچه‌ای خواهد داد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که اتاق عملیات مشترک یک دستآورد ملی متشکل از گروه‌های مقاومت در چارچوبی یکپارچه برای مدیریت درگیری با رژیم اشغالگر است و در رأس این اتاق عملیات کتائب القسام و سرایا القدس قرار دارد.

حماس و جهاد اسلامی همچنین به پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالأقصی اشاره و تأکید کردند که قدس مرکز درگیری و قبله مبارزان و انقلابیون است و سیف القدس (شمشیر قدس) هرگز غلاف نمی‌شود و این نبرد تا آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان ادامه دارد.

در این بیانیه از تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری خواسته شده است تا دست از تعقیب مبارزان قهرمان برداشته و زندانیان سیاسی به خصوص در زندان اریحا را آزاد و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر را متوقف و مسیر فاجعه‌بار اوسلو را رها کند و به مقاومت فراگیر حقیقی روی آورد و تنها به سخن اکتفا نکند.

حماس و جهاد اسلامی همچنین بر تمایل خود برای تحقق وحدت ملی فلسطین از طریق تشکیل شورای ملی فلسطین با نمایندگانی از داخل و خارج فلسطین تأکید کردند.

این دو جنبش همچنین اعضای خود را به اتحاد فراخوانده و از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان به خصوص جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر حمایت از ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه قدردانی کردند.   

 

انتهای پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا