بین الملل

جنبش «حق» بحرین: رژیم آل خلیفه برده آمریکایی‌هاست

نماینده جنبش مخالف «حق» بحرین با تاکید بر آن که رژیم آل خلیفه دستورات آمریکا را اجرا می‌کند، اعلام کرد که رابطه آیالات متحده و این رژیم رابطه ارباب و برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«عبدالغنی الخنجر» نماینده جنبش «حق» بحرین اعلام کرد که برای همه کسانی که به فشار سفارت آمریکا در بحرین به رژیم آل خلیفه برای انجام اصلاحات و عقب نشینی از موضع نادرست و ظالمانه این رژیم علیه شیعیان امید داشتند ، ثابت شد که این امیدواری‌ها واهی و تنها توهم هستند.

عبدالغنی الخنجر تاکید کرد که جریان مخالف رژیم آل خلیفه نیز از این موضوع آگاه بود که حمایت آمریکا از رژیم آل خلیفه قطع نمی‌شود ، زیرا این رویکرد استراتژیک ایالت متحده در بحرین می‌باشد که رابطه آمریکا و رژیم آل خلیفه براساس رابطه ارباب و برده است.

وی در ادامه افزود: در این زمانه، مقامات آمریکایی به طور بی سابقه‌ای نقاب از چهره خود کنار زدند و نشان دادند که تنها به دنبال منافع خود حتی با استفاده از ابزارهای ناپسند و تروریستی هستند و آن ها تنها بر اساس منطق حمایت مطلق از دست نشانده‌های خود در منطقه و تثبیت حضور آنها حتی به قیمت نقض تمام اصول انسانی فعالیت می‌کنند. آمریکایی‌ها دستورات خود را به رژیم آل خلیفه در منطقه دیکته می‌کنند و دستور فشار آوردن به ملتها را می‌دهند و تلاش می کنند تا این رویه را قانونی نشان دهند.

الخنجر تاکید کرد: آنچه ملت بحرین از نظر بی‌عدالتی و آزار و اذیت با آن مواجه هستند، ناشی از توطئه و دستورات آمریکاست و حضور صهیونیست‌ها در بحرین نیز از خلال همین نقشه‌های شوم آمریکایی است و حضور سفیر آمریکا در بحرین و رفت‌و آمد او در منامه را نمی‌توان دوستی تلقی کرد.

برخی کارشناسان معتقدند که آل خلیفه با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می‌کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند. در راس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل سعود زمینه ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

در چهارم سپتامبر 2020 بود که رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه – تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده اند.

دولت بحرین، متحد نزدیک ایالات متحده، مرتباً توسط سازمان‌های غیردولتی و نهادهای بین‌المللی به سرکوب مدافعان حقوق بشر در خاک خود متهم می‌شود، به‌ویژه پس از قیام مردمی که در سال 2011 صورت گرفت.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

مقامات بحرین از سال 2011 نه‌تنها انجمن‌های سیاسی و رهبران مذهبی شیعه، بلکه فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و کاربران اینترنت را هدف قرار داده‌اند و محاکمه‌های گروهی را افزایش دادند و احزاب سیاسی را برچیدند و اقدامات و دستگیری‌های گسترده‌ای علیه شهروندان بحرینی به‌ویژه شیعیان انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا