سینمای ایران و جهان

«کالیگولا» از امروز وارد تئاتر می‌شود/ امپراطوری که یک نفرین است

در تماشاخانه دیوار چهارم؛

نمایش «کالیگولا» به کارگردانی نیما ذاکر از امروز چهارشنبه دوم شهریور ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، نیما ذاکر پس از اجرای نمایش «سوءتفاهم» که در خانه نمایش دا به صحنه رفت مجدداً نمایشنامه‌ای از آلبر کامو را برای اجرا انتخاب کرده است. «کالیگولا» از جمله آثار شناخته شده دنیای نمایش و مطرح ترین نمایشنامه کامو محسوب می‌شود.

«کالیگولا» با ترجمه پری صابری و طراحی و کارگردانی نیما ذاکر اجرای عمومی خود را از امروز چهارشنبه دوم شهریور ماه در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز می‌کند. مشاور کارگردان این نمایش بهروز بقایی است.

ذاکر در این اثر نمایشی به عنوان بازیگر نیز حضور دارد که علاوه بر وی مرجان رضائی، کیمیا نوری، شیرین زمانی، مریم ذکاوتی، سهیلا پرهیزگار، امید اله کوهی، آرمین افتخارزاده، علیرضا شیخ دارانی، روح‌الله فرهنگ دوست، مهدی بیگدلیا، عباس احمدی، حسین آقازاده، شریف عطاری، میثم مرادیان، معین کیانی مقدم، امیر حسنی، حسام قهوه چی، مرتضی اسدی نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«کالیگولا» از امروز وارد تئاتر می‌شود/ امپراطوری که یک نفرین است

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کالیگولا یک امپراطور نیست. یک نفرین است.

این نمایشنامه بر پایه زندگی کالیگولا سومین امپراتور روم نوشته شده‌است که در ۲۱ سالگی بر تخت امپراتوری نشست و در سال ۴۱ میلادی کشته شد. البته آلبر کامو نیز برداشتی خاص از زندگی این امپراتور جوان داشته‌است؛ کالیگولا با مرگ خواهرش دروسیلا دچار پریشان‌احوالی می‌شود. پس از مرگ خواهر، کالیگولا که به حقیقت مرگ آگاه شده، حکومت وحشت را آغاز می‌کند: مرگ سایه خود را بر سر اطرافیان کالیگولا می‌گستراند…

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از مشاور کارگردان: بهروز بقایی، مسلم آیینی، برنامه ریز: امید اله کوهی، دستیاران: مریم ذکاوتی، شایان خاکبازان، طراح صحنه و طراح لباس: نیما ذاکر، طراح گریم: سمیرا شبانی، عکاس: پریسا کامیاب فر، مدیر صحنه: مرتضی اسدی، امیر حسنی، طراح پوستر و بروشور: علیرضا شیخ دارانی، مدیر تبلیغات: فریبا جدیدی.

این اثر نمایشی از دوم تا سی و یکم شهریور ماه ساعت ۱۷ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا