شهرستان ها

زمان برگزاری پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی اعلام شد

آمل- دبیراجرایی اشکواره فرهنگی هنری حسینی، از مشخص شدن زمان برگزاری پنجمین دوره این اشکواره در روزهای ۲۸ شهریور تا ۷ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل خبر داد.

مهیار کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه در مجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها و اماکن زیارتی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار در جشنواره امسال برنامه ریزی شده تا آثار تولیدی شرکت کنندگان بصورت پادکست و موشن و مدیاهای دیجیتال در اختیار علاقمندان هم قرار بگیرد.

پیش بینی دریافت بیش از ۷ هزار اثر از شرکت کنندگان داخلی وخارجی

دبیراجرایی اشکواره فرهنگی هنری حسینی همچنین با اشاره به اینکه در چهارمین دوره برگزاری این اشکواره حدود ۶۷۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان فرهنگی داخلی و علاقمندانی از کشورهای ترکیه، ایتالیا و یمن به دبیرخانه اشکواره ارسال شد، ابرازامیدواری کردL با اعلام فراخوان بخش‌های هفت گانه پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی، پیش بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی دراین دوره با افزایش قابل توجه از مرز ۷ هزار اثر نیز فراتر رود.

کمانگری، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری ازحماسه درس آموزعاشوربیان کرد وادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثر گذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

دبیر پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی، از این اشکواره به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی شمال کشوربیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از چهار دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی وحتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا