جامعه

قضات دیوان عدالت مطابق قانون به شکایات باغات رسیدگی کنند

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رئیس شورای شهر تهران گفت: قضات دیوان مطابق با قانون به شکایات باغات رسیدگی کنند و آرای صادره توسط شورای شهر تهران را به کارشناسان واگذار نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران، در جلسه با اعضای دیوان عدالت اداری با اشاره به جایگاه نظام اسلامی ایران افزود: مردم انتظار دارند اگر زمانی خلافی صورت گرفت در بستر عدالت نتایج را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا از آسیب دیدن و ضرر زیان مردم جلوگیری کنیم تا حجم پرونده‌ها کاهش یابد و هرچه تعداد پرونده‌ها کاهش یابد مردم رضایت بیشتری دارند.

چمران با بیان اینکه ارتباط شهرداری و دیوان عدالت اداری زیاد بوده است گفت: این ارتباط از گذشته وجود داشته و باید بیشتر هم شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: تأثیر تصمیمات شورای شهر در تمام کشور دیده می‌شود اکثر مطالبی که میان شهرداری و دیوان وجود دارد مربوط به شکایت از مصوبات است.

وی ادامه داد: در ادامه آرای ماده ۱۰۰ و آرای مرتبط با باغ‌ها بیشترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده‌اند و امیدواریم با نتایجی دست یابیم که تعداد پرونده‌ها کاهش یابد.

چمران با بیان اینکه هزاران پرونده ماده ۱۰۰ در دیوان وجود دارد گفت‌: کاهش تعداد پرونده باغ‌ها نیز یکی دیگر از مهمترین خواسته‌های مدیریت شهری است و البته شهرداری تلاش می‌کند تا به تعداد درختان بی افزاید.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: باغ‌های تهران همه از بین رفته‌اند و کسانی که باغ دارند تنها می‌توانند ۱۵ درصد باغ خود را در ۲ طبقه بسازند و همین مصوبه شورای شهر منجر به شکایات بسیار در دیوان شده است.

وی ادامه داد: انتظار من این است که قضات دیوان مطابق با قانون به این شکایات رسیدگی کنند و آرای صادره از شورای شهر را به کارشناسان واگذار نکنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا