شهرستان ها

مستندات آزمایشگاه‌های همکار استاندارد مستمر بازنگری می‌شود

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: تمامی آزمایشگاه‌های همکار اداره استاندارد با مستندات و مدارک فعال هستند و تمدید گواهی آنها به صورت مستمر بازنگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر شنبه در بازدید از آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ۳۸ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ آزمایشگاه مربوط به فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، اندازه‌شناسی قانونی، صنایع سلولزی، پلیمری و مواد شیمیایی تصریح کرد: همچنین ۲ شرکت بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا و ۱۱ شرکت بازرسی فنی مربوط به جایگاه‌های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسورهای برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت‌های برون‌سپاری شده به شرکت‌های خصوصی در اردبیل فعال هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: این واگذاری‌ها با هدف برون‌سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری از قبیل نمونه‌برداری، آزمون، بازرسی از مراکز تولیدی، عرضه و فروش، بازرسی و آزمون دوره‌ای باسکول‌های سنگین و ترازوهای سبک و بازرسی فنی جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی و آسانسورها به منظور تسریع در انجام مراحل استانداردسازی کالا و خدمات و کاهش هزینه‌های مربوط انجام شده است.

علایی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ در استان بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های مربوط در حال فعالیت هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تأیید صلاحیت آنها، موضوع در کمیته فنی بررسی شده و در صورت تأیید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا