بین الملل

کاخ سفید: درباره اسناد کشف‌شده از عمارت ترامپ توضیحی به بایدن داده نشده

سخنگوی کاخ سفید گفت که هیچگونه توضیحاتی به جو بایدن درباره اسناد محرمانه کشف شده از عمارت دونالد ترامپ داده نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه اظهار کرد: «می‌توانم بگویم که هیچگونه توضیحاتی به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که اف‌بی‌آی از عمارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا کشف کرد، ارائه نشده است.»
ژان پی‌یر افزود که هیچ توضیحاتی به بایدن درخصوص جنبه‌های مربوط به تحقیقات داده نشده است و از آنجایی که تحقیقات ادامه دارد، کاخ سفید بیش از این اظهارنظر نخواهد کرد.
براساس گزارش‌ها، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا (ODNI) طی چند روز گذشته اعلام کرد که این دفتر بررسی خواهد کرد که آیا اسناد کشف شده از عمارت دونالد ترامپ خطراتی را برای امنیت ملی ایجاد کرده یا خیر.
این دفتر همچنین گفت: وزارت دادگستری آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا همکاری خواهند کرد تا بررسی بر سر اسناد طبقه‌بندی شده مربوطه، از جمله موارد کشف‌شده در جریان عملیات تفتیش را تسهیل کنند.
ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در تاریخ هشتم اوت به ملک تفرجگاهی مارالاگو، متعلق به دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا رفتند و ظاهرا این اقدام در چارچوب تحقیقات درباره نقض بالقوه “قانون جاسوسی” آمریکا از سوی وی صورت گرفت. بازرسان فدرال بر اساس محتوای حکم و گزارش مربوط به این تفتیش که روز جمعه علنی شد، ۱۱ مجموعه سند  را که برخی از آنها برچسب “فوق محرمانه” داشتند از این اقامتگاه ترامپ با خود بردند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا