سیاسی

بدون بودجه، انجام کار عمرانی مقدور نیست

نیک بین در تذکر شفاهی:

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: از فروردین تاکنون تخصیص بودجه عمرانی تقریباً صفر بوده و هیئت رئیسه باید در این خصوص تذکر دهد چرا که بدون بودجه انجام کار عمرانی مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد نیک بین عصر امروز (سه‌شنبه ۸ شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: طبق اصل ۵۸ قانون اساسی باید دولت مصوبات مجلس را اجرا کند و گزارش آن را به مجلس ارائه کند اما دولت سابق و دولت فعلی گزارشی از نحوه عملکرد بودجه به مجلس ارائه نکرد.

وی از نحوه تخصیص بودجه عمرانی کشور انتقاد کرد و تصریح کرد: فصل اجرای پروژه‌های عمرانی از فروردین تا شهریور است و بعد از آن عملاً اجرای پروژه‌های عمرانی به سختی امکانپذیر است. در این شرایط تاکنون تخصیص بودجه‌های عمرانی تقریباً صفر بوده است. باید هیأت رئیسه در این باره تذکر دهد. وقتی بودجه عمرانی تخصیص پیدا نمی‌کند عملاً انجام کار عمرانی مقدور نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درباره پرداخت وام‌های روستایی، عنوان کرد: مجلس این میزان را در بودجه سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کرد اما آقای میرکاظمی جلوی تخصیص وام ۲۰۰ میلیون تومانی را گرفته است. قبلاً می‌شد با ۱۰۰ میلیون تومان در روستا خانه ساخت اما الان با ۳۰۰ میلیون تومان هم نمی‌شود.

نیک بین در پایان در تذکر دیگری به هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: این موضوع به مردم توضیح داده شود که مبالغ و اعتبارات در اختیار نمایندگان جزو تملک است و پول نقد نیست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا