سیاسی

دوفوریت طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان تصویب شد

با موافقت نمایندگان؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح استفساریه بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

محسن زنگنه درباره این موضوع، گفت: در بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۶۰۰ جدول شماره ۷ این قانون به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

وی بیان کرد: در مجلس حداقل حقوق دریافتی برای کارکنان دولت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شد، اما سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید تفسیری متفاوت از قانون داشتند و می‌گویند حداقل حقوق ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. البته این رقم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور مجلس از این قانون آن است که حداقل باید ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت شود. ما این استفساریه را آوردیم تا اختلاف ایجاد شده بین سازمان برنامه و بنیاد شهید برطرف شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته از زمانی که این قانون تصویب شده تا امروز، تورم افزایش شدیدی داشته و هزینه‌های زیادی بر ایثارگران و جانبازان که هزینه درمان بالایی هم دارند، تحمیل شده است. از سوی دیگر، اختلاف دریافتی قبل و بعد از این استفساریه در طول یک سال حدود ۲.۸ هزار میلیارد تومان می شود که باید پرداخت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا