شهرستان ها

اراضی موقوفه در یزد چالش جدی سازمان ثبت اسناد است

یزد- رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به چالش‌هایی که استان یزد در زمینه ثبت اسناد با آن مواجه است، گفت: اراضی موقوفه، چالش جدی سازمان ثبت اسناد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی، پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بررسی وضعیت ثبت اسناد در استان یزد اظهار کرد: تمام عرصه های ملی استان دارای سند حد نگاری شدند و در مراسمی سند آخرین پلاک مربوط به منابع طبیعی را به متولیان مربوطه تحویل دادیم.

وی افزود: بحث اراضی قولنامه ای یک دغدغه بزرگ است و یک سری قوانین در این زمینه نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر مشکلات مردم نیز اضافه می کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به تصوب قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند تصریح کرد: مشکلات این قانون در مجلس شورای اسلامی و شورای قضایی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و در نظر است برای حل مشکلات موجود در این زمینه، اسناد قولنامه ای را به سند تبدیل کنیم تا به مردم کمک بیشتری شود.

بابایی عملکرد بخش ثبت اسناد استان را راضی کننده دانست و عنوان کرد: کاهش آمار پرونده ها به ویژه در بحث اجرا، بیانگر عملکرد ثبت اسناد در استان یزد است.

وی با اشاره به بحث حد نگاری مطرح شده در دیدار مسئولان قوه قضائیه با مقام معظم رهبری، گفت: در هشت راهبرد مسئولیت هایی برای قوه قضائیه مطرح شد که تاکید مقام معظم رهبری بر حد نگاری دقیق اراضی بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور از حد نگاری استان یزد تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: قریب به ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در یزد حد نگاری شده و امید است تا پایان سال جاری جشن حد نگاری استان یزد برگزار شود و تحقق امر مقام معظم رهبری برای اولین بار در استان یزد اتفاق بیفتد.

بابایی ادامه داد: به علت زیاد بودن اراضی موقوفه در یزد، در راستای ساماندهی اراضی موقوفه مشکلاتی وجود دارد که امید است با تشکیل کارگروه در این زمینه، به وضعیت نابسامانی اراضی موقوفه در یزد پایان دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا