شهرستان ها

رسانه ها در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی تلاش کنند

تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین گفت: رسانه ها در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار در تبریز اظهار کرد: پویایی هر جامعه به پویایی رسانه‌ها بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی صدها رسانه در قالب‌های مختلف وجود دارند که تلاش می‌کنند اخبار و تحولات را روی خروجی قرار دهند اما متأسفانه رسانه‌های استانی به عنوان منبع اخبار به خوبی حمایت نمی‌شوند و این عدم حمایت سبب شده تا رسانه‌ها به عنوان منبع موفق عمل نکنند.

وی با اشاره به دلایل کم فروغ شدن رسانه‌های شهرستانی، گفت: با کمال تأسف فشارهای حقوقی، فشارهای اشخاص و فشارهای اقتصادی و اجتماعی سبب شده تا رسانه‌های شهرستانی کم فروغ شده و این کم فروغی یا تاریکی رسانه‌ها موجب می‌شود تا برخی به رسانه‌های خارج نشین روی آورند رسانه‌های خارجی نشین نیز به اهداف حامیان خود وفادار بوده و خط انان را دنبال می‌کنند که تهدید بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: جایگزینی رسانه‌های خارج نشین فرصت پاسخگویی و توضیح مسئولان را در مسائل مختلف سلب می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته به جهاد تبیین خیلی تاکید کردند بر این اساس فرصت خوبی برای تبیین خدمات دولت توسط رسانه‌ها در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها وجود دارد.

وی هشدار داد: عدم حمایت از رسانه‌های محلی کم کاری به وجود می‌آورد که این کم‌کاری و خلاء ایجاد شده توسط شبکه‌های خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب پر می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه رسانه‌ها عامل توسعه هستند و با خاموشی انسان‌ها فرصت توسعه از بین می‌رود، گفت: مسئولان باید تلاش کنند و رسانه‌ها پویا باشند تا بتوانند امتیازات بزرگی را برای منطقه خود کسب کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: خبرنگاران رکن اصلی رسانه‌ها هستند و باید قلم و بیان خود را برای تعالی اسلام کشور و ملت به کار بگیرند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان‌کرد: رعایت حق، انصاف و امانتداری، پرهیز از سیاه‌نمایی، دوری از انتشار اخبار مشکوک و مبهم از مواردی است که باید خبرنگاران به آن توجه کنند.

وی افزود: دقت، صحت، دوری از تشویش افکار، امیدوار کردن مردم، حفظ حرمت و حدود سازمان‌ها و حریم اشخاص، اخلاق مداری و تقوای حرفه‌ای از مصادیقی است که خبرنگاران را در حرفه خود موفق می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: نگاه حزبی، ایجاد دلسردی و عدم پذیرش خطاها از جمله آفات کار خبرنگاری است که با روح صداقت و حقیقت بینی منافات دارد.

وی با بیان نکاتی که خبرنگاران می‌توانند با انجام این نکات حرفه خبرنگاری را بهتر در خدمت جامعه قرار دهند، گفت: خبرنگاران مشکلات و مطالبات مردم را بدون کم و زیاد و حفظ امانت به گوش مسئولان برسانند، با انصاف پیگیری کنند و خواسته‌های به حق مردم را مطالبه کنند.

آل هاشم تاکید کرد: اخباری که با سلیقه خبرنگار سازگار نیست نباید از متن خبر حذف شود در واقع اعمال نظر شخصی در تنظیم خبر آسیب آفرین است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا