شهرستان ها

جاده پاتاوه به دهدشت افتتاح می شود/ تخصیص۱٠٠٠ میلیاردتومان اعتبار

دهدشت_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه _ دهدشت فروردین ۱۴٠۲ به شکل رسمی افتتاح و زیر بار ترافیکی می رود.

علی شهابی نسب در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: ۴۷۳ پروژه عمرانی و اقتصادی طی هفته دولت ساا جاری در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

شهابی نسب تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان برای افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها تأمین شده است.

وی پروژه‌های کهگیلویه را ۷۸ پروژه عنوان کرد و گفت: در این شهرستان ۵۰ پروژه افتتاحی و ۲۸ پروژه کلنگ زنی در هفته دولت داشتیم.

شهابی نسب با بیان اینکه جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه_ دهدشت هم اکنون به صورت غیر رسمی افتتاح و محل تردد شده است، ابراز داشت: این جاده در فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار اختصاص یافته به جاده پاتاوه _دهدشت از سال ۹۸ تا امروز را نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست.

شهابی نسب گفت: کمتر از ۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که تا پایان شهریور اتمام و تونل پایانی آن تا نیز تکمیل می‌شود.

شهابی نسب تاکید کرد: به قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جاده پاتاوه به دهدشت سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به حادثه خیزی جاده چرام به دهدشت، بیان داشت: این جاده با اختصاص ۲۰ میلیارد اعتبار در حال بهره برداری است.

شهابی نسب اعتبار امسال جاده دهدشت _ سوق را دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بدلیل عدم نظارت درست و یکسری نقاط کور و حادثه خیز متأسفانه به جاده خون معروف شده بود و مجبور به دوباره کاری شدیم، ولی با اتمام ترمیم و بهسازی تقریباً چهار خطه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پروژه آبرسانی از سد کوثر به دهدشت، سوق و لنده را فعال دانست و گفت: تا پایان امسال آب شرب دهدشت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به بزرگترین پروژه در بخش کشاورزی دهدشت_ سوق، بیان داشت: پروژه آبرسانی به دهدشت غربی با تخصیص اعتبار یکصد میلیارد تومان روند اجرایی آن تسریع داده شد.

شهابی نسب گفت چهار خطه کردن جاده دهدشت_ خیرآباد اعتبار لازم را گرفته و با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهابی نسب با بیان اینکه شهر دهدشت، چرام، سوق، لنده و دیشموک دارای استادیوم ورزشی هستند، گفت: تنها شهر فاقد استادیوم قلعه رئیسی بود که مطالبه استاندار، نماینده، امام جمعه و مردم بود و به همین دلیل تلاش کردیم که سالن ورزشی برای این شهر احداث شود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش اعتبارات در دولت جدید، پایه و اساس تخصیص بودجه و توزیع اعتبارات عمرانی بر مبنای عدالت و محرومیت است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا