بین الملل

امارات مزدوران خود در یمن را برای آتش افروزی بیشتر تجهیز می‌کند

شبه نظامیان جدایی­‌طلب وابسته به امارات در یمن بعد از یک هفته درگیری خونین و سیطره بر مرکز استان شبوه، با رسیدن تجهیزات جدید از طرف کشور امارات خود را آماده یک حمله گسترده به دیگر استان شرقی حضرموت می­‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبه نظامیان یمنی مورد حمایت امارات عربی متحده به پیشروی درمناطق تحت کنترل دولت مستعفی این کشور همچنان ادامه می‌دهند و قصد دارند مناطق دیگری را اشغال کنند.

خبرگزاری «البوابه الخبریه» یمن امروز یکشنبه از منابع  مطلع نوشت که نیروهای کمکی امارات به منظور حمایت از شبه نظامیان تحت حمایت خود موسوم به (شورای انتقالی جنوب) به استان شبوه در جنوب یمن رسیده‌اند.

این منابع افزودند: «هدف آن‌ها حمایت از تحرکات نیروهای وابسته به امارات است تا بتوانند منطقه یکم نظامی در حضرموت را که حزب الاصلاح بر آن کنترل دارد، به اشغال خود در بیاورند.»

منابع مذکور گفتند که ده‌ها نیروی خدمه (تانک و …) و خودروهای جدید بعد از آنکه یک کشتی اماراتی بار خود را در بندر شهر المکلا (مرکز استان حضرموت) تخلیه کرده، به نیروهای شورای انتقالی در شهر عتق، مرکز استان شبوه ملحق شده‌اند.

این منابع مطلع از گسترش حمله به شهرهای دیگر خبر دادند و گفتند: «حمایت نظامی امارات از این شبه نظامیان در راستای آماده شدن این شبه نظامیان برای انجام یک عملیات گسترده برای سیطره بر شهرستان‌های “وادی” و “صحرای” استان حضرموت است.»

طی هفته های اخیر شبه نظامیان مورد حمایت امارات ، استان شبوه و مرکز آن را به اشغال خود درآوردند. این استان طی سال‌های اخیر تحت کنترل نیروهای مسلح دولت مستعفی بود با این حال، شبه نظامیان مورد حمایت امارات در اقدامی مشکوک و در سایه سکوت عربستان سعودی پیشروی از عدن را شروع کرده و بعد از سیطره بر استان‌های جنوبی به موازات ساحل یمن در جنوب، خود را به استان نفت خیز شبوه رساندند و هفته گذشته بعد از درگیری‌های خونین، موفق شدند مرکز این استان یعنی شهر عَتَق را با کمک پهپادهای مدرن به اشغال خود در آورند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا