سیاسی

گام مجلس برای مبارزه با پولشویی/ موسسات مالی تعیین‌تکلیف می‌شوند

پورابراهیمی در گفتگو با مهر:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اثرات اصلاح قانون بانک مرکزی، گفت:مبارزه با پولشویی و تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری ناسالم از جمله مواردی است که در این قانون آمده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرات اصلاح قانون بانک مرکزی که اخیراً در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: این قانون منجر به افزایش اقتدار بانک مرکزی برای نظارت بر ارکان بازار پول و ارز می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون بانک مرکزی این بود که رابطه بین دولت و بانک مرکزی در انتشار اوراق و موضوع مربوط به تنخواه ضابطه‌مند شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که از این طریق ایجاد می‌شود، ساماندهی و تعیین تکلیف بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ناسالمی است که ادامه فعالیت آن‌ها اثرات منفی بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

پورابراهیمی افزود: پاسخگو کردن بانک مرکزی نسبت به قوانین موجود و شفافیت اطلاعات بانک‌ها هم یکی دیگر از مسائل بسیار مهم است که در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، جلوگیری از پولشویی و مبارزه با آن و مقابله با اخلال‌گری‌هایی که در بازار پول و ارز اتفاق می‌افتد، در اصلاح قانون بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه رسیدگی به اختلافات و دعاوی مربوط به مسائل پولی و بانکی هم در این قانون مورد توجه قرار گرفته است؛ به این صورت که مقرر شد در بانک مرکزی هیئت رسیدگی به اختلافات و دعاوی با احکام قضائی تشکیل شود و تصمیمات این هیئت درباره پرونده‌ها فصل‌ الخطاب خواهد بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا