ورزش

سجادی: مالیات، بدهی و پرونده باز از مشکلات مطرح سرخابی‌ها بود/ من هم شنیدم بحث استیضاح به خاطر تاج است


وزیر ورزش و جوانان گفت: در آغازکارمان در وزارت بلاتکلیفی فدراسیون‌ها و همین طور دعواهای حقوقی بین‌المللی را داشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید حمید سجادی در نشست خبری، اظهارداشت: یکسال پیش که کار را شروع کردیم بد نیست بدانید شرایط چطور بود. ۳ شهریور احکام را از ریاست جمهور گرفتیم و دوران خدمت آغاز شد. این در حالیست که ۲۸ مرداد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی توسط وزیر ورزش ابلاغ شد.

* نگاهی به مشکلات ورزش در زمان ورود سجادی

وی افزود: چالش‌هایی که ما در برگزاری مجامع داشتیم با موضوع اساسنامه مرتبط بود چون نیاز به آیین‌نامه داشت تا هیات‌ها انتخابات خود را برگزار کنند. بلاتکلیفی فدراسیون‌ها و همین طور دعواهای حقوقی بین‌المللی را آن زمان داشتیم. مجامع معوقه انتخابات هم مطرح بود بنابراین کار سنگینی پیش روی معاونت قهرمانی بود. یک هفته بعد خبر به من رسید مهلت حرفه ای شدن سرخابی‌ها گذشته و خطر جدی‌تر از آنچه بود که به ما ابلاغ شد‌.

* بلاتکلیفی مالیات، بدهی سنگین، پرونده باز و … از مشکلات مطرح سرخابی‌ها بود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رای حذف سرخابی‌ها همان موقع صادر شد، گفت: تکالیفی که از سال ۲۰۱۶ تعریف شده بود روی زمین مانده بود که مهمترین آن مالکیت باشگاه بود یعنی دولت مالک مشترک است. بلاتکلیفی مالیات، بدهی سنگین، پرونده باز و … از مشکلات مطرح استقلال و پرسپولیس بود. زمانی که خارجی های تیم می‌خواستند تیم را ترک کنند با بدهی و دلخوری می‌رفتند، اکثریت هم تهدید می شد الان ببینید ۲ تیم چه آرامشی دارند. کار تیمی حکومتی رخ داد و واگذاری سهام انجام شد. دورخیز ما این است در مرحله اول ۵۱ درصد سهام واگذار شود.

* شرکت توسعه از تراز منفی درآمد

وزیر ورزش با اشاره به اینکه با انتخاب مدیرعامل شرکت توسعه مشخص شد او حقوق کارکنان را ندارد، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان شرکت توسعه منفی بود الان نه تنها منفی نیست بلکه فعالیت‌ها رضایت‌بخش است. پیمانکاران از بلاتکلیفی خارج شدند و جنب و جوش خاصی اتفاق افتاده است. ما ۶ هزار پروژه نیمه کاره داشتیم که الان به حدود ۵ هزار پروژه رسیده است. در ۷ ماه اول ۶۵۰ پروژه را تکمیل کردیم، برخی پروژه‌ها توسط استان‌ها پیگیری شد و الان تقریبا به مرز ۵ هزار پروژه نیمه تمام رسیده‌ایم. 

* پیگیر تعلیق جودو هستیم/ ورزش بانوان شرایط امیدوار کننده‌ای دارد

سجادی با بیان مشکلات سال قبل ورزش، تصریح کرد: کم توجهی به ورزش بانوان از دیگر مسائل بود که الان شرایط امیدوارکننده است. در بحث فوتبال مشکل تبلیغات محیطی داشتیم. کوران رقابت تیم ملی فوتبال برای جام جهانی، برخی از چالش‌ها و اختلافات حقوقی بین دستگاه ورزش و رسانه‌ها هم از دیگر مسائل ما بود. تعلیق جودو خبر خوبی نبود، این رشته محرومیت خود را دارد و در حال پیگیری هستیم تا به وضعیت خوبی برسیم. از IOC کمک گرفتیم اگر جودو تعلیق است ورزشکار ما از حقوق خود جا نماند و این مجوز را گرفتیم برای کسب سهمیه با پرچم المپیک رقابت کنند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: نزدیک المپیک ۴ سال محرومیت‌مان تمام می‌شود و وقتی برای کسب سهمیه نیست بنابراین من این درخواست را داشتم که ورزشکاران با پرچم المپیک در مسابقات شرکت کنند.  رای به ناحق صادر شد اما آنها هم معتقد بودند ورزشکاران متضرر نشوند.

* پیگیری استخدام ورزشکاران با تاکید رهبری

وی در خصوص استخدام ورزشکاران، یادآور شد: بحث استخدام ورزشکاران هم زمانی که مطرح شد و خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان دستور پیگیری دادند. این موضوع را با هیات دولت مطرح کردم، رئیس جمهور دستور داد ورزشکاران مشکلات شغلی نداشته باشند. ۲۶۲ نفر از ورزشکاران کارهای استخدامی‌شان انجام شد. طرحی را دنبال می‌کنیم وقتی موضوع اجرایی شود مشکل بیمه هم حل خواهد شد. در خصوص بیمه حوادث و درمان هم خودم شخصا پیگیر هستم تا ورزشکاران نگران مسائل آسیب نباشد.

*تاکید داشتیم ورزش گران نشود

سجادی در ادامه با اشاره به دستاوردهای وزارت در این مدت، گفت: ۱۵۰۰ مدال در مسابقات بین‌المللی توسط ورزشکاران کسب شده است. برنامه دیگر ایمن سازی سواحل است. من ۴۰ بار در یک سال گذشته به استان‌ها سفر کردم. در مکاتباتی که داشتیم به فدراسیون‌ها گفتیم تلاش کنند ورزش در سال ۱۴۰۱ گران نشود مانند کلاس‌های داوری، مربیگری و … در خصوص مجموعه انقلاب هم همین را گفتم اما حرف‌شان منطقی بود چون همه چیز گران شده بود. از شرکت توسعه خواستم بهره‌برداران بعد از مشورت منطقی افزایش قیمت داشته باشند. استقلال و خودکفایی ورزش بانوان هم از دیگر برنامه‌های ما بود که در ۴۹ فدراسیون ورزش بانوان فعال است.

*  رئیس قبلی ژیمناستیک در جلسه‌ای اعلام کرده که ایمیل و رمز آن را نمی‌دهد!

وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تعیین تکلیف ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری اظهارداشت: در سفر لوزان ۵-۶ دیدار مهم داشتیم که مهمترین آن دیدار با توماس باخ بود. در ژیمناستیک سوال اصلی این بود مسئولیت با کیست؟ ما مشکلی با برگزاری انتخابات نداشتیم. آنها می‌گفتند ایمیل ها با نام رئیس قبلی است و هنوز نمی‌دانیم چه کسی مسئول است و فدراسیون را اداره می‌کند. توضیحات کامل را دادیم‌ قرار شد با کمیته جلسه بگذاریم، این کار انجام و مرزوقی سرپرست شد و مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم اما طبق اساسنامه الان برای ثبت‌نام اقدام کنیم در بهترین شرایط ۴ ماه وقت می‌برد.

سجادی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر نامه تهدید به تعلیق ژیمناستیک،  عنوان کرد: نمی‌دانم چه واژه‌ای به کار ببرم، رئیس قبلی رمز و ایمیل فدراسیون در دستش است و آن را نمی‌دهد. ایمیل دست ما نیست ممکن است در این مدت مکاتباتی صورت بگیرد و آنها هم طبیعی است نامه بزنند و بپرسند چه اتفاقاتی افتاده است. اینها به خاطر اطلاعاتی است که از داخل ارائه می‌کنند. رئیس قبلی در جلسه‌ای اعلام کرده که ایمیل و رمز آن را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رئیس قصد کنار رفتن نداشت، گفت: در دفتر خود به وی گفتم  19 تیر دوره مدیریتی شما تمام شده است اما بیان کرد کنار نمی روم و باید بنده را عزل کنید، گفتم ما دعوا نداریم و چند ماه طول کشید معاون قهرمانی جدید وزارت ورزش منصوب شد و شاهد استعفای رئیس قبلی بودیم.

* به کارت زرد مجلس احترام گذاشتیم

وی در مورد مقوله استیضاح خود که این روزها مطرح می شود، تصریح کرد: منشاء آن را نمی دانم و سوال، تذکر، استیضاح ابزارهای قانونی مجلس و نمایندگان است و قطعا باید پاسخگو باشیم و یکبار سوالی از بنده مطرح و اعلام کردیم قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش وجود دارد و بر اساس آن 6 ماه وزارتخانه مهلت داشته تا آیین نامه مربوط به این آیین نامه را مدنظر قرار دهد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: توضیحات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و اعلام کردیم از ظرفیت های قانونی استفاده کرده ایم و همواره ورزش کشور طی 40 سال گذشته در فراز و فرود بوده است. کارت زرد دادند ما هم احترام گذاشتیم. امکان دارد باز هم از من سوال کنند. 

* استیضاح به خاطر تاج؟

وی در مورد اینکه آیا استیضاح شما به خاطر تاج جدی است، گفت: باید در مجلس این موضوع باز و مراحل قانونی طی شود. من هم مثل شما شنیدم بنابراین اگر سوالی داشته باشند باید من پاسخگو باشم.

ادامه دارد…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا