بین الملل

شیخ عیسی قاسم: انتخابات پارلمانی بحرین فرمایشی و ابزاری برای سرکوبگری است

رهبر معنوی انقلاب بحرین ضمن محکوم کردن انتخابات این کشور، از مردم بحرین خواست که در این انتخابات شرکت نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آیت الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین بار دیگر خواستار مخالفت ملت بحرین با انتخابات ظالمانه بحرین شد.

به گزارش مرآه بحرین، شیخ عیسی قاسم مشارکت مردم بحرین در انتخابات آتی این کشور را «خدمت به ظلم و بی‌عدالتی» دانست.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: مشارکت در انتخابات پارلمانی بحرین با عقل و دین در تضاد است.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد که این انتخابات به نفع ملت بحرین نیست و ما آن را محکوم می کنیم؛چراکه چنین انتخاباتی ابزاری برای تداوم اقدامات یکجانبه و سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه است.

پیش از این شیخ عیسی قاسم اعلام کرد که اجرای فرایند انتخابات بر پایه نقشه مرتجعانه و ظالمانه رژیم بحرین و در راستای تحقق اهداف مستبدانه و یک‌جانبه‌گرایانه و خلاف مصلحت مردم تنها به معنای عقب‌گردی جدید برای کشور، تعمیق بیشتر مصبیت‌های مردم، تحکیم حکومت دیکتاتوری و طولانی کردن سیه‌روزی‌‌‌های ملت است.

رهبر معنوی انقلاب بحرین در ادامه از مؤمنان خواست که در برابر این طرح انتخاباتی ظالمانه که هدف آن ترسیم سرنوشت مردم بر خلاف اراده و به حاشیه‌راندن ایشان است، ساکت نمانند.

فراخوان‌های مردمی و حزبی برای تحریم انتخابات پارلمانی بحرین با توجه به رویکرد حکومت آل خلیفه و اتخاذ سیاست طرد کردن و ممنوعیت سیاسی در این کشور، در حال افزایش است.

قرار است انتخابات پارلمانی بحرین در اکتبر آینده برگزار شود؛ اما از آنجا که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در اوایل سال 2011 تاکنون، هیچ اقدام امیدوارکننده‌ای برای اصلاح امور در این کشور صورت نگرفته و پاسخی به مطالبات انقلابیون داده نشده، انتظار می‌رود که اغلب احزاب مخالف رژیم آل خلیفه این انتخابات را تحریم کنند.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در بحرین، به نظر می رسد که عرصه سیاسی این کشور رنگ و بویی ندارد. به گفته «وفاء العم» روزنامه نگار بحرینی، این وضعیت ناشی از تصمیم آل خلیفه برای انحلال جمعیت های سیاسی و اعمال قانون ممنوعیت فعالیت سیاسی است که مانع از فعالیت سیاسی و مدنی تعداد قابل توجهی از اعضا و رهبران جمعیت های سیاسی مخالف از جمله شرکت در انتخابات پارلمانی شده است.

بحرین از 14 فوریه 2011 تاکنون شاهد تقابل نظام آل خلیفه با مردم است. مردم که در ابتدا مطالبات مدنی و اصلاح‌طلبانه داشتند توسط رژیم آل خلیفه و با حمایت آل سعود سرکوب شدند و رهبران سیاسی و مذهبی نیز یا به احکام طولانی‌مدت حبس و سلب تابعیت و یا به تبعید از بحرین محکوم شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با قساوت بسیار شدیدی با مردم برخورد می‌کند و تاکنون احکام اعدام متعددی اجرا شده‌اند و تعداد بسیار زیادی از مردم، انقلابیون و فعالان سیاسی به خارج از کشور کوچ داده شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا