دانش و فناوری

مشارکت جنرال موتورز و LG برای تولید باتری خودروهای برقی

جنرال موتورز و ال جی انرژی سولوشن تولید باتری خودروهای برقی در کارخانه ۲.۸ میلیون فوت مربعی اولتیوم سلز در اوهایو را آغاز کردند. کارخانه اوهایو باتری مدل‌های اولتیوم شرکت جنرال موتورز مانند هامر برقی و کادیلاک لیریک را تأمین خواهد کرد.

این کارخانه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است. حجم تولید آن در طول سال افزایش خواهد یافت و نیروی کار آن به ۱۳۰۰ نفر خواهد رسید. رویترز گزارش داد که مایک دی‌وین فرماندار اوهایو روز چهارشنبه از کارخانه اولتیوم بازدید کرده است.

سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز با ال جی انرژی سولوشن منجر به شکل‌گیری سایر کارخانه‌های تولید باتری در سراسر ایالات متحده خواهد شد. در واقع آن‌ها تاکنون ۲.۶ میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه باتری در لانسینگ میشیگان اختصاص داده‌اند. همچنین ۲.۳ میلیارد دلار برای تأسیس یک کارخانه باتری در اسپرینگ هیل ایالت تنسی هزینه خواهند کرد. در نظر دارند یک کارخانه ۲.۴ میلیارد دلاری را در نیو کارلایل ایالت ایندیانا احداث کنند.

وزارت انرژی آمریکا متعهد به اعطای وام ۲.۵ میلیارد دلاری به اولتیوم برای کمک به تأمین مالی ساخت این کارخانه‌ها در اوهایو، تنسی و میشیگان شده است.

همکاری ال جی انرژی سولوشن با خودروسازان بزرگ

این مبلغ از برنامه وام تولید خودروها با فناوری پیشرفته دولت تأمین می‌شود. شرکت‌های جنرال موتورز و ال جی را ملزم خواهد کرد تا دستمزد و مزایای رایج محلی را به کارکنان خود ارائه دهند. برنامه وام تولید خودروها با فناوری پیشرفته ۱۷.۷ میلیارد دلار اعتبار دارد.

البته ال جی فقط با جنرال موتورز همکاری نمی‌کند. در واقع این شرکت به تازگی از همکاری با هوندا خبر داده که طی آن یک کارخانه با هزینه ۴.۴ میلیارد دلار و با ظرفیت سالانه ۴۰ گیگاوات ساعت در ایالات متحده تأسیس خواهد شد. مکان دقیق احداث این کارخانه هنوز مشخص نشده است. با این حال انتظار می‌رود ساخت آن در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شود، در حالی که تولید سلول‌های باتری لیتیوم یونی احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.   

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا