دانش و فناوری

زیرساخت‌های دانشگاه‌های کشوردر دوران کرونا فرسوده شد/آمادگی ویژه برای بازگشایی دانشگاه‌ها


معاون وزیر علوم گفت: دو سال دوران کرونا باعث شد زیر ساخت‌های دانشگاه‌های کشور فرسوده شود، جبران این شرایط با منابع مالی موجود امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت ویژه دولت است.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها از اول سال شروع شده و این یک اتفاق مبارک است، دانشگاه‌ها بخشی از کمبودهای احتمالی که داشتند را در تابستان رفع کردند.

* زیر ساخت‌های دانشگاه‌های کشور فرسوده است

 داداش پور‌ افزود: دو سال دوران کرونا باعث شد زیر ساخت های دانشگاه های کشور فرسوده شود، در بخش‌های سلف سرویس، خوابگاه و زیر ساخت های ورزشی و تاسیساتی جبران این شرایط با منابع مالی موجود امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت ویژه دولت است، اما شرایط رو به سمت قبل از کرونا پیش می‌رود، البته زیرساخت‌های دانشگاه‌ها مربوط به سلف سرویس و آشپزخانه هنوز ممکن است دچار چالش‌‌هایی باشد. وزارتخانه و روسای دانشگاه‌ها تمام تلاششان  را می‌کنند تا آخر شهریور ماه  اتفاق بیفتد و شرایط  بهبود یافته‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان‌گفت: برای آغاز سال تحصیلی تعدادی از خوابگاه‌های دانشگاه‌ها بازسازی شدند البته احتمال اینکه با چالش‌هایی روبرو شویم هست اما تمام تلاشمان را برای آرامش دانشجوها خواهیم داشت.

وی گفت: قبل از دوره کرونا ما ۲۷۰ هزار واحد خوابگاهی داشتیم، درحالی که ۲۰۲ هزار واحد آن تحت مالکیت وزارت علوم بود این تعداد الان به ۲۱۷ خوابگاه رسیده و معنایش این است که ما یک خلا ۵۰ هزار نفری داریم. در دوران کرونا  بخش مهمی از خوابگاه‌های خصوصی کاربری خودشان را عوض کردند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا